Час підбити підсумки роботи Верховної ради VIII скликання й подивитись, як кожен окремо взятий народний депутат виконував те, що пообіцяв перед виборами, а також під час каденції. Щодня «Слово і Діло» аналізує рівень відповідальності двох народних обранців, поки не пройдеться всім списком парламентарів. Причому рівень відповідальності нардепів наш портал відстежує з моменту їх вступу на посаду. Сьогодні ми розбирались, як працює Вадим Нестеренко (фракція «Блоку Петра Порошенка»).
Нестеренко пройшов до Верховної Ради в листопаді 2014 року за одномандатним виборчим округом №38 (Новомосковськ, Дніпропетровська область). Він входить до комітету Верховної ради з питань аграрної політики та земельних відносин. За час каденції Нестеренко дав лише 7 обіцянок, з яких одну виконав (14%), а 5 – провалив.
Єдине виконане нардепом запевнення не належить до його повноважень. Влітку 2016 роки Нестеренко пообіцяв залучати кошти для проведення капітального ремонту старих будівель Новомосковської лікарні. Як повідомив в. о. міського голови Новомосковська Юрій Караченцев, за участю депутата була виготовлена проектно-кошторисна документація на капітальний ремонт декількох відділень і корпусів лікарні.
У 2017 році за рахунок коштів бюджету міста за безпосередньою участю мажоритарника передбачені видатки на часткову реалізацію проектів: на капітальний ремонт даху терапевтичного відділення – 115,6 тис. грн, корпусу інфекційного відділення – 509,3 тис. грн, частину лікувального корпусу хірургічного відділення – 5 млн 275 тис. грн.
Наприкінці лютого 2018 року ми надіслали запити народному депутату та до Новомосковської міської ради. У міськраді повідомили, що за участю нардепа була залучена державна субвенція на проведення капітальних ремонтів об'єктів охорони здоров'я. Зокрема, вдалося освоїти майже всі кошти, що надійшли з бюджету додатково минулого року. Вдалося відремонтувати терапевтичне та хірургічне відділення. Ремонт же інфекційного планується завершити наприкінці поточного року.
Менш успішною виявилася законотворча діяльність нардепа. Балотуючись до Ради, Нестеренко обіцяв у своїй програмі сприяти ухваленню законопроекту про соціальне партнерство на селі. Однак за чотири роки роботи в парламенті він не подав жодної законодавчої ініціативи на цю тему.
Ще одну передвиборчу обіцянку – сприяти в питанні надання сільським радам більших повноважень і реального бюджету – Нестеренко провалив, оскільки не голосував за старт фінансової децентралізації в регіонах. Він не голосував за зміни до Податкового кодексу щодо податкової реформи, а також зміни до Бюджетного кодексу про реформу міжбюджетних відносин. Ці законопроекти значно розширили фінансові права громад, зокрема збільшили кількість платежів, які залишаються в повному розпорядженні місцевих бюджетів.
Аналогічна ситуація з передвиборчою обіцянкою нардепа домагатись ухвалення законопроекту про передачу повноважень сільським та селищним радам на реєстрацію договорів земельних паїв сільськогосподарського призначення за спрощеною схемою. Коли в лютому 2015 року Верховна рада ухвалювала проект закону щодо спрощення умов ведення бізнесу (дерегулювання) Вадим Нестеренко був відсутній у сесійній залі.
Через місяць парламент ухвалив проект закону, що стосується уточнення повноважень нотаріусів та особливостей реєстрації похідних прав на земельні ділянки сільськогосподарського призначення. Нардеп знову був відсутній під час голосування. Зазначені законопроекти спростили процедуру оренди сільськогосподарських земель.
До кінця каденції Нестеренку потрібно реалізувати ще одну передвиборчу програмну обіцянку – домагатись ухвалення законопроекту про передачу землі за межами сіл і селищ у комунальну власність сільських громад. Нардеп підтримав законопроект про добровільне об'єднання територіальних громад, ухвалений Радою в 2015 році.
Нардеп виступив одним з ініціаторів ухваленого навесні 2016 року законопроекту щодо розширення повноважень органів місцевого самоврядування з управління земельними ресурсами. Документ передбачає встановлення порядку передачі земель держвласності за межами населених пунктів у комунальну власність об'єднаних територіальних громад.
Також передбачається передача сільським, селищним, міським радам повноважень розпоряджатися землями держвласності за межами населених пунктів як делегованих повноважень (крім земель оборони, земель природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення на об'єктах природно-заповідного фонду загальнодержавного значення та інших, що мають важливе значення для держави ). Однак зазначений законопроект у другому читанні не розглядався.
Подивитись, як виконують свої обіцянки інші нардепи, про яких ми писали раніше, можна в рубриці «Обіцянки країни чудес».
Ви можете також перевірити кількість обіцянок та якість їх виконання будь-яким політиком, скориставшись нашою відеоінструкцією.
Усі обіцянки чинних народних депутатів уже проаналізовані за методологією «Слова і Діла». Прочитати аналіз кожної обіцянки будь-якого нардепа можна в рубриці «Верховна рада» в розділі «Політики».
Отримуйте оперативно найважливіші новини та аналітику від «Слово і діло» в вашому VIBER-месенджері.
ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM
найважливіше від «Слово і діло»