Обіцянка політика
Петренко зобов'язаний забезпечувати реформування судової системи та механізмів виконання судових рішень
Джерело
Результат
З метою приведення нормативно-правових актів у відповідність до вимог змін до Конституції України (щодо правосуддя), Закону України «Про судоустрій і статус суддів» від 2 червня 2016 року, з метою виконання вимог цих законів, уряд протягом 2016-2019 років ухвалив ряд постанов. Серед них: п-ва від 12.07.17 № 516 «Про внесення змін та визнання такими, що втратили чинність, деяких актів Кабінету Міністрів України»; п-ва від 03.04 2019 № 289 «Про грошове забезпечення співробітників Служби судової охорони»; п-ва від 01.12.17 № 902 «Про затвердження переліків судів, органів та установ системи правосуддя, охорона яких здійснюється підрозділами Національної поліції та Національної гвардії»; п-ва від 24.05.2017 № 358 «Деякі питання оплати праці державних службовців судів, органів та установ системи правосуддя»; п-ва від 13.09.2017 № 617-р «Про перерозподіл деяких видатків державного бюджету, передбачених Верховному Суду України на 2017 рік»; розпорядження від 26.07.2018 № 537-р «Про передачу нежитлових приміщень у м. Києві Верховному Суду»; розпорядження від 01.12.2017 № 841-р «Про закріплення державного майна за Верховним Судом». Також уряд забезпечував виконання статей 126, 129, 130, 148, 149 Конституції України. Цим самим створювалися умови для функціонування нової системи судів.
З метою проведення поетапної переатестації (кваліфікаційного оцінювання, заповнення вакантних посад на конкурсній основі) всіх суддів було створено Вищу кваліфікаційну комісію суддів України та забезпечено її функціонування. Статус Комісії було визначено Законом України «Про судоустрій і статус суддів» від 2 червня 2016 року. Стаття 89 цього закону передбачає, що суддя проходить підготовку для підтримання кваліфікації не рідше одного разу на три роки. Відповідно до статті 83, порядок та методологія кваліфікаційного оцінювання, показники відповідності критеріям кваліфікаційного оцінювання та засоби їх встановлення затверджуються ВККСУ. Станом на початок червня 2019 року понад 2700 суддів успішно пройшли кваліфікаційне оцінювання, щодо понад 2500 суддів оцінювання ще триває. У Раді Європи відзначають, що процедури, які проводить ВККСУ, є високопрофесійними та відповідають принципам роботи РЄ. Варто зазначити, що уряд не впливає на тривалість та результати переатестації.
Частина 5 статті 85 Закону України «Про судоустрій і статус суддів» від 02.06.2016 передбачає, що досьє кандидата на посаду судді має містити інформацію щодо відповідності витрат і майна кандидата на посаду судді та членів його сім’ї задекларованим доходам.
З метою вдосконалення механізмів притягнення суддів до дисциплінарної відповідальності було ухвалено Закон України «Про Вищу раду правосуддя» від 21.12.16 та забезпечено її функціонування.
З метою вдосконалення матеріальної та технічної організації роботи судів для полегшення доступу до правосуддя було запущено «Електронний суд». До суду користувачі можуть надіслати в електронному вигляді будь-які документи і матеріали, передбачені процесуальним законодавством. Права доступу до електронних документів, які надійшли на адресу суду надаються суддям, у провадженні яких перебувають відповідні судові справи.
З метою запровадження механізмів стимулювання добровільного виконання судових рішень – було ухвалено та імплементовано Закон України «Про виконавче провадження» від 02.06.16. Також урядом, на виконання норм цього закону, було запроваджено інститут приватних виконавців. Станом на червень 2019 року близько 180 осіб внесено до Єдиного реєстру приватних виконавців України.
Варто зазначити, що наведені в описі законопроекти були розроблені Радою з питань судової реформи, до якої входить і міністр юстиції Павло Петренко.
Враховуючи те, що уряд забезпечив реформування судової системи та механізмів виконання судових рішень, реалізувавши зазначені складові реформ з підтримкою Ради та Президента, тому програмному зобов'язанню присвоєно статус «виконано».