Чому бензин не подешевшає слідом за нафтою? Експерт

Читать на русском
Сергій Куюнгенеральний директор «Консалтингової групи А-95»

Паливо – валютний товар, і тому валютна складова впливає на 90% його вартості.

Про це в коментарі «Слову і Ділу» розповів директор ТОВ «Консалтингова група А-95» Сергій Куюн, аналізуючи можливість падіння цін на паливо на тлі зниження світових цін на нафту.

«Зниження цін може бути в межах 1 грн/л. Щодо бензину, то цей потенціал трохи більший, а щодо дизельного палива – десь у таких межах», – відразу уточнив фахівець.

За його словами, сьогодні всі бачать, що падають ціни на нафту, та обурюються, що не дешевшає паливо. Річ у тім, що з початку року в нас підвищилися податки на паливо.

«Зокрема, акцизний збір зріс на 13% та трохи зріс другий акциз – роздрібного обороту, який тепер буде фіксованим, й стягуються і великий, і маленький акцизи з кожного літра на заправках. Вони встановлені в євро. Ми бачимо в обмінних пунктах, що долар непомітно сягнув 25 гривень», – пояснив Сергій Куюн.

Сумна перспектива: платні дороги, підвищення паливного акцизу та старі ямиУ Міністерстві інфраструктури України не можуть знайти достатньо коштів навіть для проведення ямкового ремонту українських доріг. Вирішити проблему хочуть за допомогою додаткових поборів.

Між тим, він уточнив, що паливо є абсолютно валютним товаром і ми його не виробляємо. Ми забезпечені лише на 15% своїми ресурсами, а решта купується за валюту.

«Валюта є більш вагомим фактором, ніж падіння цін на нафту. Тому що сировинна складова – це близько 40% в ціні бензину, тоді як валютна – впливає на 90% вартості палива. Тому навіть зниження цін на нафту на 10% – ніщо порівняно зі зростанням валюти навіть на 1 гривню. Це вже буде набагато сильніше, ніж падіння цін на нафту», – проаналізував ситуацію фахівець.

«За рахунок чого знижувати ціну? Так, потенціал є, але він був би набагато вищим, якби не зростання податків і девальвація. Ці фактори ніхто не хоче помічати», – резюмував Сергій Куюн.

Як відомо, підвищення акцизів на бензин, дизпаливо та скраплений газ запроваджується на півроку, до 30 червня 2016 року, а для альтернативних видів палива – на постійній основі.

ПІДПИСУЙТЕСЬ У GOOGLE NEWS

та стежте за останніми новинами та аналітикою від «Слово і діло»
Поділитися: