Держбюджет не зазнає надзбитків через блокаду російських фур, але контрабанда може збільшитися в рази.
Про це в коментарі «Слову і Ділу» розповів економіст, аналітик Міжнародного центру перспективних досліджень Олександр Жолудь, аналізуючи інформацію про те, що акція з блокування проїзду вантажних автомобілів із російськими номерами вже стартувала в десяти регіонах України.
«З економічної точки зору, блокада фур – це мінус для обох сторін. За транзит іде плата, відповідно, ми втрачаємо, хоча, як завжди, країна-експортер/імпортер втрачає більше, ніж країна-транзитер», – зазначив економіст.
За його словами, ситуація зараз досить дивна та чимось нагадує кримську блокаду.
«З боку РФ було рішення про те, що вони закривають транзит українського транспорту. З цього питання після рішення РФ наш Кабмін мав би зібратися й або ухвалити рішення, або – ні, та пояснити, чому ні», – вважає аналітик.
На сьогодні знову маємо таку ж ситуацію: активісти блокують, а Кабмін самоусунувся та зробив вигляд, що нічого не знає.
Щодо збитків, то, як розповів експерт, вони будуть для нас не настільки глобальними.
«У нас основні транзитні доходи були й залишаються через транспортування трубопроводами, тобто нафта й газ, та залізничними шляхами. А ці канали відкриті», – констатував Жолудь.
Резюмуючи, експерт уточнив, що питання полягатиме в наступному: чи буде в нас контрабанда у надзвичайно великих обсягах?
Додамо, що міністр інфраструктури Андрій Пивоварський заявив, що блокування на території України російських фур не порушує міжнародних угод.
ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM
найважливіше від «Слово і діло»