Дії «Газпрому» з будівництва транспортних потужностей в обхід України призвели до того, що він повинен буде заплатити за транзит газу до 2019 року на $16 млрд більше.
Про це заявив на своїй сторінці в Facebook директор з розвитку бізнесу НАК «Нафтогаз України» Юрій Вітренко, передає «Слово і Діло».
«Тарифи вийшли не найнижчими, але це результат застосування європейських вимог», – зазначає Юрій Вітренко.
За його словами, нові тарифи лише покривають повні витрати на транспортування. Щоправда, відповідно до Європейських принципів, до складу цих витрат входить вартість капіталу. «У нас відносно низькі операційні витрати, але у нас об'єктивно висока вартість капіталу. Для розрахунку була використана ставка на рівні 15%, що, як розуміють всі фахівці, є дуже консервативною оцінкою для України», – вважає Вітренко.
Також у тарифі дуже велику частку займає амортизація основних фондів. Згідно з міжнародними стандартами фінансової звітності, Україна мала використовувати прискорену амортизацію для левової частки своїх газотранспортних активів. «Через плани «Газпрому» обійти Україну у нас немає впевненості, що транзит через Україну залишиться й після 2020 року, і що ці активи будуть, як і раніше, використовуватися», – додав Вітренко.
Однак якщо «Газпром» продовжить використовувати ГТС України для транспортування ресурсу, то з 2020 року тарифи, за розрахунками НАК «Нафтогаз», впадуть удев'ятеро. «Наприклад, вартість резервування 110 млрд потужностей в 2020 році складе лише $0,5 млрд у порівнянні з $4,7 млрд в 2019 році.
Як повідомлялося раніше, тариф на транспортування природного газу через територію України стане в дев'ять разів нижчим із 2020 року, що робить невигідним будівництво «Північного потоку-2».
Нагадаємо, що в Україні запроваджена система відносин і тарифікації в сфері транспортування газу, що відповідає правилам Євросоюзу.
ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM
найважливіше від «Слово і діло»