Позиція наступна: зняття обмежень щодо доступу компаній є правильною, але мають бути виписані інвестиційні зобов'язання, які інвестор має виконувати після купівлі.
Про це в коментарі «Слову і Ділу» розповів економічний експерт «Реанімаційного пакета реформ» Ілля Несходовський, аналізуючи інформацію про те, що уряд затвердив умови приватизації Одеського припортового заводу.
«Для компаній, які беруть участь у приватизації, критерії були корупційною складовою, яка зазвичай призводила до того, що доступ мало лише обмежене коло компаній, які пропонували не найкращу ціну, але викуповували цей об'єкт», – констатував Несходовський.
Крім того, на його думку, важливо, щоб під час приватизації обов'язково було враховано наступний аспект: приватизація такого великого підприємства, як ОПЗ, має здійснюватися під інвестиційні зобов'язання, що мають бути прописані в умовах приватизації.
«Зокрема, обов'язковим є виконання таких зобов'язань, як збереження профілю та обсягів діяльності, тому що приватизація ОПЗ може бути використана кимось в інших цілях. Наприклад, обмежити його діяльність чи перепрофілювати підприємство», – пояснює експерт.
Щодо ризиків приватизації, то, за його словами, «дерибан» має сенс лише тоді, коли є обмежене коло учасників. У разі відкритого конкурсу, коли доступ мають усі й пропонують реально конкурентну ціну, такі ризики зменшені.
Також експерт припустив, що в ситуації з ОПЗ є висока ймовірність зацікавленості серйозних іноземних інвесторів, оскільки цей завод є рентабельним, прибутковим та має вигідне місце розташування, особливо враховуючи обмеження з портами в Криму.
Додамо, що наприкінці квітня прем'єр-міністр України Володимир Гройсман пообіцяв оприлюднити перелік підприємств, які будуть приватизовані.
ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM
найважливіше від «Слово і діло»