У змінах до Клнституції суперечливим аспектом залишається механізм призначення суддів.
Про це в коментарі «Слову і Ділу» розповів експерт із конституційного права Олександр Москалюк, пояснюючи, чому є ризик впливу Президента на призначення суддів у зв'язку зі змінами до КУ в частині правосуддя.
«Формальне призначення судді здійснюватиме Президент. Тобто формально після того, як рішення ухвалює Вища рада правосуддя, Президент має його затвердити та підписати указ про призначення. Але в проекті змін до Конституції не вказано, протягом якого терміну це має відбутися», – розповідає Москалюк.
Тому, як пояснив експерт, виникає суперечливий момент у цьому питанні.
«Не винятком були ситуації, коли ухвалювалося рішення про призначення певного судді, Президент мав його підписати, але на підписі в АП цей проект указу міг лежати роками. Виникає питання: чим керується Президент, якщо рік чи два не підписує указ, враховуючи, що всі етапи відбору пройдені?», – аналізує він.
Як наголосив експерт, пропонувалося прописати в Конституції, щоб Президент протягом 10 днів після того, як Вища рада правосуддя запропонує кандидатуру, був зобов'язаний підписати указ і таким чином можна було б усунути його вплив, оскільки в такому варіанті насправді Президент зберігає вплив.
Додамо, що рік тому Президент України Петро Порошенко пообіцяв зняти депутатську та суддівську недоторканність.
Як відомо, сьогодні, 2 червня, Верховна Рада затвердла зміни до Конституції в частині правосуддя.
ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM
найважливіше від «Слово і діло»