У сусідній Польщі є законодавче зобов'язання випускати певну кількість польського музичного продукту. Нічого поганого в цьому немає й ніхто не говорить, як у нас, про утискання та обмеження.
Про це в коментарі «Слову і Ділу» розповів медіаконсультант Олександр Піддубний, аналізуючи інформацію про те, що відсьогодні починають діяти квоти на пісні українською мовою в ефірі радіостанцій.
«Квоти – це встановлена міра чогось. Встановлена міра для українського продукту в Україні на рівні 30% – це приниження для українців. У дев'яності, двохтисячні роки й зараз є багато творів, виконавців, які задовольнили би будь-які смаки слухача. Тому коли починають апелювати до того, що квоти призведуть до занепаду індустрії, це не відповідає дійсності», – розмірковує медіаконсультант.
Крім того, на його думку, саме по собі встановлення квот на україномовний продукт виглядає принизливо.
«Цілком логічно було б призначати квоти для національних меншин з їхніми продуктами. Зокрема, встановлювати квоти на російськомовних виконавців відповідно до частки росіян згідно з новим переписом, який слід провести. Демографічна та мовна ситуація дуже змінилася в зв'язку з останніми подіями. Якраз на підставі цього слід встановлювати квоти. Зараз ми б мали близько 10% російськомовного продукту», – пояснює Піддубний.
За його словами, в Польщі встановлені не квоти, а норми, й там це не вважається обмеженням чиїхось прав.
«Теза щодо утискань надумана. Така норма квотування цілком логічна й відповідає європейській практиці», – наголосив він.
Щодо закриття радіостанцій, то, як уточнив експерт, якщо є прихований російський капітал, фінансування й, відповідно, метою діяльності є проведення інформаційних диверсій, а в нас законодавчо запроваджують україномовні квоти, безперечно, сенсу в існуванні таких радіостанцій немає для самих їхніх власників.
Нагадаємо, в травні депутати ухвалили законопроект, яким запроваджуються квоти на радіо й телебаченні. Зокрема, на українському телебаченні після вступу закону в дію частка російських програм не може перевищувати 30%, на радіо – 50%.
ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM
найважливіше від «Слово і діло»