Так уже повелося, що однією з найбільш скандальних проблем української столиці є стан її транспортної інфраструктури. Причому, якщо жарти про «Київ – місто без асфальту» поки що викликають у його мешканців лише іронічну посмішку, то теза про те, що «Київ – місто без мостів» напевне скоро викликатиме нервовий сміх, причому не лише у рядових киян, але і у керівництва міста. Саме будівництво, утримання та реконструкція мостів (а точніше повна відсутність цих дій) останнім часом викликають усе більше невдоволеності діями столичної влади. Завершенню будівництва Подільсько-Воскресенського мосту, яким має пройти гілка метро на Троєщину, була присвячена найперша публікація «Слова і Діла» з серії «Міські легенди України». Нині ж пропонуємо пригадати, як і коли в Києві з’явився Шулявський шляхопровід і хто його довів до аварійного стану.
Отже проект про зведення шляхопроводу на Шулявці був ухвалений у 1960 році. За 4 роки міст уже був завершений, а ще через два десятки років відбулася його перша реконструкція. На жаль, у пострадянський період час від ухвалення подібних інфраструктурних рішень до їхньої реалізації розтягнувся в рази...
У 2005 році під мостом сталася перша масштабна пожежа – горів сумнозвісний «секонд хенд». Надзвичайна ситуація повторилася в у 2006 та 2007 роках, в результаті чого опори та інші конструкції було суттєво пошкоджено. В результат останньої пожежі він втратив 30% несучої здатності. У квітні 2007-го реконструкцію шляхопроводу в КМДА оцінили в 5 млн грн. За кілька місяців відповідний проект був представлений. Відповідно до нього, до 2009 року проїжджа частина шляхопроводу мала розширитися до 8 смуг. У листопаді того ж року міський голова Києва Леонід Черновецький підписав розпорядження про початок реконструкції транспортної розв’язки на Шулявці. Після цього проект реконструкції мосту змінювався кілька разів: спочатку його представили в інституті «Київпроект», потім – у «Київдормістпроекті», пізніше – в «Київавтодорі».
Восени 2013 року шляхопровід було визнано обмежено придатним до експлуатації. У липні 2015 року КП «Київавтодор» визнало Шулявський міст таким, що перебуває в аварійному стані й потребує термінового ремонту. Тоді ж підприємством була замовлена розробка проектної документації реконструкції транспортного вузла біля метро «Шулявська». Проте втілити задумане «автодорівцям» виявилося не до снаги: 27 лютого на мосту обвалилася пішохідна частина (через що лише дивом ніхто не постраждав – дався взнаки нічний час доби).
Зі свого боку «Слово і Діло» констатує, що обіцянок щодо ремонту й утримання Шулявського шляхопроводу, озвучених чиновниками різних рівнів, не бракує. Йдеться, наприклад, про заяви Олександра Попова, Анатолія Голубченка, Михайла Костюка, та, врешті-решт Віталія Кличка. Останній, зокрема, пообіцяв завершити реконструкцію Шулявського мосту і розв’язки до 2019 року, а розпочати роботи – вже цьогоріч.
Аліна Костюченко, за матеріалами «Слова і Діла»
ПІДПИСУЙТЕСЬ НА НАШ YOUTUBE КАНАЛ
та дивіться першими нові відео від «Слово і діло»