Ситуація на дорогах, а точніше – статистика ДТП в Україні нагадує фронтові зведення, тільки замість зовнішнього ворога українці щодня воюють один з одним.
Таку думку в ексклюзивному матеріалі «5 фундаментальних змін, які очікують на українських автомобілістів уже 2017 року» спеціально для «Слова і Діла» висловив політичний експерт Олександр Радчук.
«Минулого тижня набула чинності постанова Кабміну про внесення змін щодо безпеки дорожнього руху. В уряді нарешті замінили всі згадки слова «міліція» на «поліція», ввели поняття «сервісних центрів МВС», врегулювали їхні повноваження», - нагадав експерт останні нововведення, акцентуючи, що відтепер саме сервісні центри будуть затверджувати маршрути навчальних поїздок, регулювати питання установки спецсигналів і переобладнання транспортних засобів.
Фундаментальні зміни як для водіїв, так і для інших учасників руху закладені в законопроекті №5184 «Про дорожній рух і його безпеку».
«Велосипедисти отримають право пересуватися смугами громадського транспорту, проте і до них вимоги жорсткіші. Наприклад, поліцейські зможуть оштрафувати їх за їзду в нетверезому стані. Зростуть вимоги, а з ними штрафи, і для пішоходів. Людина, яка вирішила перейти дорогу в невстановленому місці й тим самим створила аварійну ситуацію, ризикує бути оштрафованою», - розповідає політолог про нововведення.
Отримати водійські права тепер буде дуже нелегко: теорію потрібно буде дійсно вивчити, кожну категорію керування транспортним засобом – підтверджувати окремим іспитом.
«Практична частина стане більш насиченою і за програмою, і за кількістю годин для підготовки, і за самими умовами її проходження. Жорсткішою стане сертифікація автошкіл та інструкторів», - зазначив він.
Зміни також очікуються в частині техогляду автомобілів. Не будуть підлягати техогляду всі види мотоциклів, мопедів, квадроциклів і подібних засобів пересування, автомобілі, які мають історичну цінність.
«Не проходитимуть обов'язковий техогляд легкові авто (крім таксі), якщо вони не зазнавали значних пошкоджень у ДТП, спроможних вплинути на безпеку експлуатації цих авто», - уточнив політичний експерт.
Також після прийняття законопроекту «Про дорожній рух і його безпеку» буде введена нова посада – дорожні аудитори.
«До обов'язків аудиторів увійде нагляд за модернізацією доріг, аналіз логістичних можливостей для ремонтів шляхів. Тільки після їхньої згоди ремонтникам можна буде починати будь-які роботи поблизу або на дорогах. У зв'язку з цим, до певної міри, затори на дорогах і їх регулювання також у компетенції аудиторів», - аналізує Радчук.
Залишається під питанням найбільш дискусійна тема, здатна докорінно змінити життя всіх автомобілістів – відеофіксація порушень.
«Закон вступив у силу ще влітку 2015 року, але зараз система на паузі. Причин декілька. Необхідно ввести технічні стандарти для засобів відеоспостереження, доопрацювати відповідний законопроект, і головне – для обладнання камерами навіть основних доріг України потрібні колосальні кошти, яких немає», - пояснює політолог.
«Але, якщо все-таки гроші знайдуть, цього року водії зіткнуться з пильним поглядом камер відеофіксації. Принаймні система може почати працювати в тестовому режимі», - резюмував Олександр Радчук.
Детальніше читайте в матеріалі «5 фундаментальних змін, які очікують на українських автомобілістів уже 2017 року»
ПІДПИСУЙТЕСЬ У GOOGLE NEWS
та стежте за останніми новинами та аналітикою від «Слово і діло»