Ситуація близька до катастрофічної: витрачаємо багато грошей, а стан доріг - дедалі гірший.
Про це в коментарі «Слову і Ділу» розповів експерт напрямку дорожньої галузі реанімаційного пакету реформ Андрій Мартенс, оцінюючи стан дорожнього покриття в Україні і коментуючи повідомлення КМДА про отримання понад 90 млн грн для ремонту доріг до Євробачення.
«Цьго року планують відновити понад 700 км доріг із 170 тисяч існуючих. З огляду на те, що 95 відсотків у нас - в незадовільному стані, якщо приблизно 160 тисяч кілометрів розділити на 700 - знадобиться близько 250 років за існуючих темпів, щоб відновити дороги. Притому що кожні 10 років ті дороги, які відновлювали, потрібно знову ремонтувати», - розповідає Мартенс.
У той самий час обсяги ямкових ремонтів рік від року зростають в арифметичній прогресії.
«Якщо раніше цей обсяг становив 1,8 млн кв. м. по всій країні, то зараз ямковість сягнула 16 млн кв.м., зросла разів у десять. Відповідно стан доріг погіршився вдесятеро», - уточнив він.
За технологією, яку обрав для себе «Укравтодор», середній ремонт фактично є капітальним, виходячи з його характеристик. Середнім він називається по технічних нормах, які зручні в сенсі реалізації, бо не вимагають проектів і не так контролюються.
«Під маркою середнього ремонту проводиться фактично капітальний ремонт. Все б нічого, якби за минулий рік 83% всіх ремонтів не були дефектними», - підкреслив експерт.
У той же час обсяги ямкового ремонту з кожним роком зростають.
«Цього року з 16 млн кв. м. планують відновити лише 5-6 тисяч: навіть ями всі не закриємо», - додав він.
Проблема, на погляд експерта, в тому, що, маючи дві крайності, ми не вирішуємо проблему доріг у принципі.
«Але якщо ямковість на один кілометр перевищує 150 метрів, необхідно робити ремонт. Яма не протримається, якщо її не закрити хоча б тонким шаром асфальту і таким чином уберегти від впливу повітря і вологи», - пояснює фахівець.
У нас такі технології не застосовують, тому доводиться витрачати все більше грошей, а ситуація з якістю доріг – дедалі гірша.
«Проблема, насамперед, у тому, що «Укравтодор» обирає неправильну стратегію дорожньо-ремонтних робіт. На жаль, держкомпанія не завжди сама приймає рішення. Вплив на неї мають політики, депутати, які перетягують на свої регіони гроші, а натомість пропонують види ремонту. Відповідно «Укравтодор» не керує системою, а на місцях роблять так, як їм вигідно», - проаналізував ситуацію Андрій Мартенс.
Нагадаємо, Володимир Гройсман обіцяв залучити в 2016 році 18-19 мільярдів гривень на ремонт і будівництво доріг по всій країні, але так і не дотримав слова. Рейтинг відповідальності політика доступний [за посиланням.
Хто з політиків обіцяв зайнятися ремонтом однією з найгірших доріг України і стратегічної для нашої країни магістралі - «Слово і Діло» з'ясувало в матеріалі «Місцеві легенди України. Траса Одеса-Рені».
ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM
найважливіше від «Слово і діло»