Протягом цього часу «Укрзалізниця» зробила доволі багато. Але диво за такий короткий період на залізниці здійснити неможливо.
Про це в коментарі «Слову і Ділу» розповів незалежний транспортний експерт, колишній заступник міністра інфраструктури України Олександр Кава, оцінюючи діяльність «Укрзалізниці» під керівництвом Войцеха Балчуна, контракт якого закінчується в травні.
«Польська команда доклала чимало зусиль, щоб вирішувати й поточні проблеми залізниці, й підвищувати ефективність перевезень. У пасажирському сегменті вперше за багато років літній сезон 2016 року, сезони різдвяних, великодніх свят 2017 року пройшли без дефіциту квитків. До останнього дня в усіх напрямках пасажири мали можливість виїхати. Не завжди пасажири могли купити квиток саме на той поїзд, який хотіли, але в усіх напрямках були вільні місця», - оцінює експерт діяльність УЗ.
Відкрито нові маршрути пасажирських поїздів, зокрема 650 тис жителів Південної Бессарабії отримали можливість їздити в столицю та інші регіони країни завдяки новому поїзду «Київ-Ізмаїл», жителі Кривого Рогу можуть їздити в Київ швидкісним Інтерсіті+, запущено новий поїзд, який пов'язав Київ із Солотвино й Хустом.
Знаковим стало й те, що з приходом Войцеха Балчуна почалося оновлення парку пасажирських вагонів. І це при тому, що держава, так і не почала фінансувати покупку пасажирських вагонів з коштів державного бюджету. У країнах ЄС уряди саме за рахунок державних бюджетів фінансують розвиток пасажирських перевезень. Усього залізниці країн ЄС отримують з бюджетів 75 млрд євро на рік.
«Почали купувати вантажні вагони, почалися роботи з електрифікації нових напрямків, зокрема, Долинська - Миколаїв - Колосівка, Потоки - Золотнішино і Ковель - Ізов - Хрубешув», - підкреслив він, акцентуючи на тому, що в цьому напрямку зроблено чимало.
Але, попри це, за його словами, залізниця продовжує страждати від корупційної системи тарифів на перевезення вантажів, затвердженої урядом.
«Уряд продовжує стимулювати перетікання грошей від УЗ до приватних компаній за рахунок занижених тарифів на перевезення окремих видів вантажів. Це серйозна проблема, але її керівництво УЗ самостійно вирішити не може. Це може зробити тільки уряд. До прикладу, якби діяли справедливі тарифи на перевезення металургійної сировини, то УЗ могла б додатково отримувати 30 млрд грн на рік. Цих грошей вистачило б для придбання 1000 нових пасажирських вагонів або 36300 нових вантажних вагонів», - пояснює Кава.
Щодо напруги між керівництвом УЗ і Мінінфраструктури, то на його погляд, це, швидше має в собі особистісну складову.
Минулого тижня міністр інфраструктури Володимир Омелян заявив про готовність голосувати за відставку глави ПАТ «Укрзалізниця».
Тим часом в УЗ обіцяють представити п'ятирічний план розвитку підприємства.
Нагадаємо, взимку Володимир Гройсман пообіцяв зробити все для того, щоб ПАТ «Укрзалізниця» було успішним.
ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM
найважливіше від «Слово і діло»