Ремонт доріг в Україні: як витрачаються гроші з бюджету і чому дивуються білоруси

Читать на русском
Андрій Мартенсексперт РПР в дорожній галузі

На сьогоднішній день є певна класифікація видів робіт. За середнього ремонту гарантія - 3-5 років. Капітальний ремонт - 10-12 років гарантії.

Про це «Слову і Ділу» розповів менеджер групи реформування дорожньої галузі платформи «Реанімаційний пакет реформ» Андрій Мартенс, оцінюючи заяву міністра інфраструктури Володимира Омеляна про те, що капітальний ремонт доріг у 2017 році проводиться з 5-річною гарантією, а для Дорожнього фонду необхідно 100 млрд грн.

«Для того, щоб підрядники не відповідали за ці дороги 10-12 років, у нас прийнята така система - використовується вартість капітального ремонту доріг, а гарантія всього лише три-п'ять років. Білоруси, що працюють у нас і намагаються брати участь в тендерах, здивовані. Роботи, які у них коштують удвічі менше, в нас у два рази вище і в два рази менше за гарантійними термінами», - розповідає Мартенс.

В Україні підрядники фактично занижують якість своїх робіт, більше заробляють на цьому, а Укравтодор і контролери - закривають на це очі.

«У цьому році з бюджету на дороги виділяють 8,6 млрд грн. При тому, що має бути зібрано близько 50 мільярдів гривень. 11 млрд грн очікується від митного експерименту, тобто 50% від перевищення плану надходження від митниць також направляється на ремонт доріг. У планах близько 20 млрд грн. З цих грошей близько 7 млрд грн - борги, кредити і відсотки. Решту грошей - близько 4,5 млрд грн заплановано на утримання доріг», - розповідає фахівець.

Експерт підкреслив, що за такою системою Україна працює вже не один рік, але якість доріг не поліпшується.

«З 100% відремонтованих доріг за 2016 рік - 83% мають дефекти. Ось показник якості», - додав він.

За його словами, для України необхідно близько 100 млрд гривень в рік, щоб змінити ситуацію на найближчі 10 років.

«Зрозуміло, що тих коштів, які є сьогодні, не вистачить. Самостійно з цієї ситуації ми не вийдемо. У наступному році обсяг фінансування 50 млрд грн, і 25 млрд грн потрібно на ремонт доріг. Це четверта частина всіх коштів, які необхідні, щоб хоча б не було руйнування шляхів», - каже Мартенс.

З кожним роком кількість ям в Україні збільшується вдвічі.

«У цьому році близько 18 млн кв. м потрібно ремонтувати. При тому, що 10 років тому було 1,8 млн. Тобто в десять разів погіршилася якість доріг. А якщо ми не вирішуємо проблему ямковості - отримуємо гіршу картину», - наполіг він.

При цьому, за його словами, ямковий ремонт не вирішить проблему в довгостроковій перспективі.

«Термін життя латки 6-12 місяців. Після зими їх заново потрібно латати. В кінцевому підсумку дороги все гірші. Звичайно, ті, хто приймає рішення, думають про заробіток. А найефективніше заробляти гроші на ямковому ремонті, який контролювати неможливо», - розповів Андрій Мартенс.

Нагадаємо, прем'єр-міністр Володимир Гройсман обіцяв залучити в 2016 році 18-19 мільярдів гривень на ремонт і будівництво доріг по всій країні, але так і не дотримав слова.

ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM

найважливіше від «Слово і діло»
Поділитися: