«Слово і Діло» продовжує стежити за тим, як мери найбільших міст України справляються зі своїми обіцянками з такої невичерпної теми, як ремонт доріг і вулиць міста. Оскільки за останні кілька років міські голови роздали їх навіть занадто багато, ми проконтролювали долю обіцянок, які були дані з початку 2015 року.
Варто зазначити, що мери Миколаєва та Херсона Олександр Сєнкевич і Володимир Миколаєнко останні два з гаком роки уникають давати обіцянки щодо ремонту доріг і вулиць своїх міст – з початку 2015-го донині наші аналітики не зафіксували за ними жодної такої обіцянки.
Також до огляду не потрапив Луцьк, де в лютому після тяжкої хвороби помер міський голова Микола Романюк, а вибори нового мера ще не відбулися.
За іншими мерами такі обіцянки є, причому деякі з них відрізняються підвищеною любов'ю до дорожньо-вуличної тематики.
Найбільше наобіцяв за останні два з лишком роки мер Львова Андрій Садовий: за ним 23 обіцянки з цієї теми, причому 7 з них він виконав, а 6 – провалив. Зазначимо, що велика частина провалених обіцянок політика отримала такий статус через те, що ремонтні роботи не були завершені в заявлений термін.
Донині на контролі наших аналітиків також перебуває обіцянка Садового спорудити в місті 4 нових автомагістралі, яку він дав ще в жовтні 2015-го.
Друге місце за обіцянками полагодити дороги й відремонтувати вулиці посіли мери Ужгорода та Івано-Франківська Богдан Андріїв і Руслан Марцінків: у них по 16 таких обіцянок, причому результати міського голови Івано-Франківська гірші – за ним 3 невиконаних обіцянки, тоді як у його колеги з Ужгорода лише одна.
Наприклад, Марцінків так і не впорався зі своєю обіцянкою відремонтувати вулицю Шевченка й зробити її пішохідною до листопада 2016-го: роботи на ній завершувалися лише наприкінці зими поточного року, а відкрити вулицю планували до Дня міста на початку травня.
Своєю черою, Андріїв пообіцяв безкомпромісно боротися з таким неприємним явищем, як заїзд машин на вузькі пішохідні тротуари, й пообіцяв встановити на них огорожі та стовпчики. Зараз ця його обіцянка перевіряється нашими аналітиками.
Крім того, схоже, що мер Ужгорода недолюблює російського поета Лермонтова, тому досі не спромігся провести ремонт на вулиці, названій на його честь (до липня 2017-го готовий лише кошторис) – наразі це його єдина провалена обіцянка на цю тему.
Рекордсменом із провалених обіцянок щодо ремонту вулиць і доріг зараз є мер Полтави Олександр Мамай, хоча справедливості заради варто зауважити, що виконав він на одну обіцянку більше, ніж провалив: 8 до 9. Наприклад, Мамай так і не почав будівництво об'їзної дороги навколо мікрорайону Сади-3 в обіцяний термін, зате вчасно завершив ремонт і розширення вулиці Симона Петлюри (колишня Артема).
Найрезультативнішим з мерів по виконаних обіцянках став міський голова Тернополя Сергій Надал, за яким ми зафіксували 13 виконаних обіцянок з 15, причому поки жодної він не провалив. Так, влітку отримала статус «виконано» обіцянка Надала реконструювати площу Степана Бандери, яку він анонсував ще 4 роки тому, хоча конкретних термінів і не назвав.
Також непоганий показник поки демонструє мер Вінниці Сергій Моргунов, за яким з 2015 року нарахували 15 обіцянок, 7 з яких він виконав. Наприклад, за 2016 рік він впорався зі своєю обіцянкою провести капремонт доріг і перехресть.
Своєю чергою, в мера Харкова Геннадія Кернеса зафіксовано 14 обіцянок, дві з яких він провалив, а ще п'ять – виконав. Зокрема, він успішно впорався зі своєю обіцянкою відремонтувати вулицю Москалівську (колишню Жовтневої Революції).
Крім того, наші аналітики пильно спостерігають за тим, як виконуватиме свої обіцянки відремонтувати Кільцеву та 300 кілометрів доріг Києва мер столиці Віталій Кличко, за яким зараз значаться також три виконаних і одна провалена обіцянка.
ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM
найважливіше від «Слово і діло»