Експерт розповів, чи варто очікувати подорожчання палива

Читать на русском
Заклики бойкотувати АЗС через високі ціни на паливо безглузді. Такий підхід може спровокувати подальше зростання цін.

Заклики бойкотувати АЗС через високі ціни на паливо безглузді. Такий підхід може спровокувати подальше зростання цін.

Як інформує «Слово і Діло», про це на своїй сторінці в Facebook написав експерт Генадій Рябцев.

Подорожчання бензину та дизпалива: що буде з цінами в 2018 році?У грудні ціна бензину марки А-95 вперше перевищила позначку 30 гривень за літр. Чи збережеться тенденція подорожчання палива в 2018 році, розповіли експерти.

На думку авторів призову, якщо бойкотувати АЗС і не купувати паливо протягом одного місяця в конкретно взятій мережі, то «продавець буде змушений знижувати ціни». Однак, насправді, «якщо протягом двох місяців не купувати паливо в одного продавця, то попит на заправках інших учасників ринку зросте, й вони піднімуть, а не знизять ціни», пояснив Рябцев.

«По-друге, структура роздрібної ціни бензину А-95 Євро-5 виглядає сьогодні приблизно так: вартість палива на кордоні (а Україна завозить 85% нафтопродуктів) – 48%, податки – 38%, витрати АЗС – 14%. Зверніть увагу: не «прибуток», а «витрати» (деякі колеги називають це «брудною маржею»). Якщо від цих 14% відняти умовно-постійні витрати АЗС (рівень яких, до речі, був свого часу узгоджений Експертно-аналітичною групою при Кабміні), залишиться 6%. Середня ціна А-95 Євро-5 сьогодні – 29,2 грн/л. Трейдери заробляють 1,5-1,7 гривні на літрі (держава, до речі, отримує з того ж літра в 6,5 разів (!) Більше). Тобто заклик: «Нехай повертаються хоча б до колишніх цін в 24-25 грн/л» неможливо реалізувати», – пояснив експерт.

Він також додав, що ціна палива багато в чому залежить від стабільності національної валюти.

«Чому нинішнє керівництво НБУ ігнорує вимогу статті 99 Конституції України, а саме: «Забезпечення стабільності грошової одиниці є основною функцією центрального банку держави – Національного банку України»? Адже кожні 10 копійок у курсі гривні – це 7 копійок у ціні бензину через два тижні (нагадую: ми купуємо за долари та євро 85% споживаних нафтопродуктів)», – написав Рябцев.

Загалом експерт пояснив, що проблеми ринку нафтопродуктів – це наслідок багатьох чинників, серед яких імпортозалежність України, відсутність системи моніторингу якості палива, недотримання трейдерами правил роздрібної торгівлі.

«Загалом, щоб «не виступати з акціями протесту, щоб вони над нами вчергове посміялися», потрібно ставити правильні запитання», – резюмував Рябцев.

Раніше в соціальних мережах з'явилися заклики не купувати паливо на вітчизняних АЗС із метою змусити трейдерів знизити ціни.

Нагадаємо, ціни на бензин наразі зростають.

ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM

найважливіше від «Слово і діло»
Поділитися: