Опалювальний сезон: як заощадити на оплаті за тепло, якщо батареї в будинку холодні

Читать на русском

Якщо для британців узимку абсолютно нормально, коли в квартирі чи будинку термометр показує +15, то для українців це вже привід звернутися зі скаргою до компанії-постачальника тепла. Тому що в Україні під час опалювального сезону нормальна температура для житла складає +18 градусів, а в кутових кімнатах має бути не менш ніж +20.

Не всі знають, що коли температура в приміщенні падає нижче +12, то споживач платить на 5% менше за кожен градус протягом усього терміну відхилення від норми. Потрібно враховувати, що такі коливання температури допустимі один раз на місяць протягом 12 годин.

Але не можна просто взяти й не платити. Потрібно обов'язково викликати представників постачальника тепла, щоб він офіційно зафіксував неякісну послугу із зазначенням термінів відхилення від норми. Коли представники теплопостачальної компанії складуть акт-претензію, тоді можна не платити за рахунками. Щоправда, лише за період, коли були порушення температурного режиму.

Причому, перевіряється не те, наскільки гаряча в квартирі батарея, а яка температура повітря та стін у приміщенні. Вимірювання проводять спеціальним приладом – термогігрометром – на відстані 1 м від зовнішньої стіни й 1,5 м від підлоги. Не можна проводити вимірювання, якщо на вулиці менш ніж 5°С морозу та безхмарне небо. Такі ДСТУ.

Законодавство дає можливість викликати представника компанії-постачальника послуги телефоном або письмово. Але як показує досвід багатьох споживачів, не варто гратися в телефонні перемовини, краще відразу направляти письмову заяву, зареєструвавши її в приймальні виконавця або надіславши листом (краще за все з повідомленням про вручення, за адресою, вказаною в договорі.

У заяві слід вказати прізвище, адресу проживання, найменування виду неналежно наданої або ненаданої послуги. Після того, як заява буде зареєстрована, представник виконавця в термін, зазначений у договорі про надання послуг, зобов’язаний прийти для перевірки та фіксації безпосередньо самого факту неналежного надання або ненадання послуги.

В акті-претензії зазначаються види, показники й терміни порушення, прізвища представників виконавця та їхні посади. А також ставляться підписи сторін і дата складання акта-претензії.

Якщо до споживача не поспішають зі складанням акту-претензії або відмовиться його підписувати, цей документ можна оформити самостійно. Для цього достатньо підписів двох сусідів, які, скоріш за все, також потерпають від холоду.

Як не втратити житло через борги за комуналку: поради«Слово і Діло» проаналізувало, які ризики несуть для звичайних громадян зростання комунальних тарифів в Україні.

Акт-претензія має бути складений у двох примірниках, один з яких залишається у споживача послуг. Далі він реєструється в спеціальному журналі й має бути розглянутий виконавцем протягом трьох днів. У цей термін виконавець має або розпорядитися про перерахунок платежів, або надати мотивовану відмову. Якщо відповіді не буде, то автоматично вважається, що виконавець визнав факти надання неякісної послуги й зобов’язаний здійснити її перерахунок.

Якщо виконавець ігнорує споживача, той може звернутися з позовом до господарського суду. Але це зовсім інша складана історія

Детальніше – на інфографіці.

Раніше Зубко розповів, коли подешевшають комунальні послуги. Особливості нового закону про ЖКГ дивіться на інфографіці «Слова і Діла».

ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM

найважливіше від «Слово і діло»
Поділитися: