Якщо для британців узимку абсолютно нормально, коли в квартирі чи будинку термометр показує +15, то для українців це вже привід звернутися зі скаргою до компанії-постачальника тепла. Тому що в Україні під час опалювального сезону нормальна температура для житла складає +18 градусів, а в кутових кімнатах має бути не менш ніж +20.
Не всі знають, що коли температура в приміщенні падає нижче +12, то споживач платить на 5% менше за кожен градус протягом усього терміну відхилення від норми. Потрібно враховувати, що такі коливання температури допустимі один раз на місяць протягом 12 годин.
Але не можна просто взяти й не платити. Потрібно обов'язково викликати представників постачальника тепла, щоб він офіційно зафіксував неякісну послугу із зазначенням термінів відхилення від норми. Коли представники теплопостачальної компанії складуть акт-претензію, тоді можна не платити за рахунками. Щоправда, лише за період, коли були порушення температурного режиму.
Причому, перевіряється не те, наскільки гаряча в квартирі батарея, а яка температура повітря та стін у приміщенні. Вимірювання проводять спеціальним приладом – термогігрометром – на відстані 1 м від зовнішньої стіни й 1,5 м від підлоги. Не можна проводити вимірювання, якщо на вулиці менш ніж 5°С морозу та безхмарне небо. Такі ДСТУ.
Законодавство дає можливість викликати представника компанії-постачальника послуги телефоном або письмово. Але як показує досвід багатьох споживачів, не варто гратися в телефонні перемовини, краще відразу направляти письмову заяву, зареєструвавши її в приймальні виконавця або надіславши листом (краще за все з повідомленням про вручення, за адресою, вказаною в договорі.
У заяві слід вказати прізвище, адресу проживання, найменування виду неналежно наданої або ненаданої послуги. Після того, як заява буде зареєстрована, представник виконавця в термін, зазначений у договорі про надання послуг, зобов’язаний прийти для перевірки та фіксації безпосередньо самого факту неналежного надання або ненадання послуги.
В акті-претензії зазначаються види, показники й терміни порушення, прізвища представників виконавця та їхні посади. А також ставляться підписи сторін і дата складання акта-претензії.
Якщо до споживача не поспішають зі складанням акту-претензії або відмовиться його підписувати, цей документ можна оформити самостійно. Для цього достатньо підписів двох сусідів, які, скоріш за все, також потерпають від холоду.
Акт-претензія має бути складений у двох примірниках, один з яких залишається у споживача послуг. Далі він реєструється в спеціальному журналі й має бути розглянутий виконавцем протягом трьох днів. У цей термін виконавець має або розпорядитися про перерахунок платежів, або надати мотивовану відмову. Якщо відповіді не буде, то автоматично вважається, що виконавець визнав факти надання неякісної послуги й зобов’язаний здійснити її перерахунок.
Якщо виконавець ігнорує споживача, той може звернутися з позовом до господарського суду. Але це зовсім інша складана історія
Детальніше – на інфографіці.
Раніше Зубко розповів, коли подешевшають комунальні послуги. Особливості нового закону про ЖКГ дивіться на інфографіці «Слова і Діла».
ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM
найважливіше від «Слово і діло»