У яких вагонах будемо їздити: що з обіцяного з приводу оновлення поїздів виконали чиновники

Читать на русском
У 2017 році Укрзалізниця закупила 50 нових вагонів, з яких сформували п'ять поїздів. З електричками поки що ситуація набагато гірша.
Сегодня

Ненав'язливий сервіс у поїздах давно вже став для пасажирів притчею во язицех. Але якщо з постільною білизною в 2017 році трохи розібралися й навіть закупили нові подушки, ковдри та матраци, то повного оновлення пасажирських вагонів «Укрзалізниці» нам доведеться почекати ще як мінімум кілька років.

В Україні пасажирські перевезення завжди були збитковими й дотувалися за рахунок вантажних, тому й модернізація вагонів для пасажирів відбувалася з перемінним успіхом. «Слово і Діло» відстежило, які обіцянки давали чиновники з приводу поновлення вагонів у 2017 році.

Міністр інфраструктури України Володимир Омелян у жовтні 2016 року обіцяв, що в 2017 році будуть капітально відремонтовані 200 пасажирських вагонів «Укрзалізниці».

«Цього року відремонтуємо 100 вагонів, наступного – 200! Сучасні, з вакуумними туалетами. Начебто є домовленість щодо безперебійної роботи wi-fi у поїздах та запровадження електронного квитка в електричках», – повідомив міністр на сайті Мінінфрастуктури.

Якщо в 2016 році, виходячи зі звіту Омеляна, вдалося відремонтувати лише 21 пасажирський вагон і план модернізації пасажирських вагонів був виконаний лише на 30%, то за 10 місяців 2017 року провели капітальний ремонт 605 пасажирських вагонів.

Але ремонту морально застарілих вагонів «Укрзалізниці» недостатньо. У приміських електричках критично не вистачає вагонів, щоб перевозити вранці та ввечері людей, які вирушають на роботу до великих міст. Улітку 2017 року було декілька скандалів, пов'язаних із тиснявою в електричках на декількох вузлових станціях. У Баришівці Київської області пасажири навіть блокували на кілька годин поїзди, вимагаючи додати до ранкових електричок кілька вагонів.

Володимир Омелян визнав, що приміські елекрички короткі через брак вагонів для формування складів.

«Зараз ведемо переговори з Німеччиною. Сподіваюся, вдасться отримати від них старий рухомий склад, щоб хоч якось стабілізувати ринок приміських перевезень. Заберемо все, що дадуть. Навіть їхні списані вагони в кращому стані, ніж наші після реставрації», – сказав Омелян у вересні 2017 року.

Він зазначив, що не впевнений, що це вдасться зробити до кінця року.

«Я розумію, що люди їздять у нелюдських умовах. Абсолютно неправильний підхід, коли ми звітуємо про ремонт 10 вагонів, а їх тисячі. Ми розуміємо реально, що ніколи не зможемо їх замінити», – сказав міністр.

Як виглядають електрички модернізовані «Укрзалізницею»При проведенні модернізації поміняли не тільки інтер'єр і екстер'єр поїзда, але і провели низку технічних удосконалень.

Крім секонд-хенду з Європи, планувалося побудувати й свої вагони. Прем'єр-міністр Володимир Гройсман обіцяв, що в 2017 році для «Укрзалізниці» зроблять 9 тисяч вагонів.

Наприкінці 2017 року на засіданні уряду виконувач обов'язків голови правління ПАТ «Укрзалізниця» Євген Кравцов повідомив, що в 2017 році через бюрократичні блокування не вдалося модернізувати інфраструктуру «Укрзалізниці», проте вже наступного року підприємство планує збільшити парк на 10 тисяч вагонів. За інформацією Кравцова, із запланованих 9 тисяч вагонів до кінця року вдасться побудувати трохи більш ніж 2,5 тисячі вагонів.

Як уточнили «Слову і Ділу» в держкомпанії, минулого року на власних виробничих потужностях «Укрзалізниці» побудували 2604 піввагони (Дарницький ВРЗ – 852 од., Панютинський ВРЗ – 1347 од., Стрийський ВРЗ – 405 од.). Також вдалося закупити 50 піввагонів, 65 фітингових платформ.

Із ремонтом старих вагонів справи йдуть краще. Так, Гройсман обіцяв, що в 2017 році будуть відремонтовані 14 тисяч вагонів, однак, згідно з листом «Укрзалізниці», протягом року вдалося відремонтувати 26 735 вантажних вагонів і 2042 пасажирських.

Великі плани були на Дарницький вагоноремонтний завод. Гройсман заявив, що в 2017 році там відремонтують кілька тисяч вагонів і побудують 800 нових вантажних. Однак за підсумками року на заводі впоралися лише з ремонтом 539 вагонів. Але при цьому побудували 852 одиниці вантажних вагонів.

Віце-прем'єр-міністр України Володимир Кістіон на початку 2017 року озвучив плани з модернізації пасажирського рухомого складу «Укрзалізниці».

«Я можу констатувати, що на 2017 рік плани в уряду щодо «Укрзалізниці» досить амбітні. В першу чергу ми плануємо залучити інвестиції на поліпшення якості рухомого складу: протягом 2017 року замовити в українського виробника будівництво не менш ніж 50 пасажирських вагонів, провести модернізацію 200 пасажирських вагонів, відремонтувати – не менш ніж 2 тисячі пасажирських вагонів», – заявив Кістіон.

Дві з трьох обіцянок Кістіон виконав. В «Укрзалізниці» «Слову і Ділу» повідомили, що в 2017 році закупили 50 купейних вагонів нового типу на 900 мільйонів 167,2 тисячі гривень. Вагони будував Крюківський вагонобудівний завод (Полтавська обл.).

З нових вагонів були сформовані потяги, якими вже користуються пасажири – це №7/8 і 749/750 Київ–Івано-Франківськ–Київ, №37/38 та №737/738 Київ-Запоріжжя-Київ, №11/12 Львів-Одеса, №7/8 Харків-Одеса та №1/2 Івано-Франківськ–Костянтинівка.

Відремонтувати вдалося, як ми вже повідомили, навіть трохи більше, ніж 2 тисячі вагонів, а ось модернізувати – лише 50 пасажирських вагонів замість обіцяних Кістіоном 200.

Раніше «Слово і Діло» писало, що в 2018 році планується виробництво та закупівля 30 нових дизельних магістральних локомотивів виробництва General Electric. Також ми повідомляли, що «Укрзалізниця» планує закупити й побудувати до 10 тисяч нових вагонів.

ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM

найважливіше від «Слово і діло»
Поділитися: