За всіма міжнародними правилами, нормами, кодексами ійтрадиціями, навіть якщо ми беремо до уваги наші керівні документи, зокрема закон про Нацполіцію, застосування зброї в місцях масового скупчення людей виключене. Що б не сталося, застосування дозволене лише в разі прямої загрози життю.
Таку думку в коментарі «Слову і Ділу» висловив голова ради Всеукраїнського об'єднання «Союз учасників миротворчих операцій» Сергій Грабський, оцінюючи ініціативу спікера ВР ухвалити закон, який забороняє нардепам входити до парламенту зі зброєю.
«В цій ситуації депутати, які виступають за всебічний контроль у суспільстві, самі є першорядними порушниками правил, які самі ж нібито й проповідують. Жодних юридичних підстав, правил, які б дозволяли депутату під час сесійної роботи перебувати зі зброєю в залі, не існує», – зазначив Грабський.
Існують єдині норми й правила, згідно з якими ця зброя має здаватись, уточнив він.
Наприклад, у багатьох місцях при вході на нараду здаються мобільні телефони, навів приклад експерт.
«Так і тут. Є окрема кімната, куди здають зброю. Те, що депутати не виконують цієї вимоги й носять зброю до зали, говорить лише про низький і примітивний рівень самовиховання наших депутатів», – констатував він.
«Немає жодної підстави перебувати в сесійній залі зі зброєю, тим більше, що є цілий державний орган, воєнізоване формування, яке забезпечує захист громадян України, які перебувають у приміщенні ВРУ», – додав Грабський.
«У системі безпеки ООН існує залізне правило: навіть якщо людині, згідно із законами держави, надається право на носіння вогнепальної зброї, при вході до приміщення, яке є власністю, орендується або в якому працюють працівники ООН, він зобов'язаний здати зброю на вході до спеціального ящика», – підкреслив експерт.
На його переконання, у випадку з депутатами аналогічна ситуація.
За словами фахівця, якщо депутати хочуть носити зброю, то ніхто їм не забороняє, але щойно вони перетинають кордон парламенту, зброя має бути здана, це має бути жорстко зафіксовано в регламенті.
«Є статут караульної служби, який визначає виключні права вартового. Тут ми говоримо про охорону, яка виконує фактично функції часових з охорони цілої гілки державної влади України. Якщо ви не довіряєте цій охорони, тоді потрібно залишити цю державу. Заяви на кшталт «я сам собі безпеку гарантую» недоречні», – пояснив він.
«Держохороні має бути надане виключне право проводити жорстку перевірку на наявність будь-якого виду зброї – як вогнепальної, так і холодної, тим більше вибухових речовин», – резюмував Сергій Грабський.
Раніше журналісти «Слова і Діла» з'ясували, які ризики для влади приховані в питанні дозволу на володіння зброєю.
ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM
найважливіше від «Слово і діло»