Проблема не лише в неефективному керівництві НАЗК, а в тому, що перезавантажувати варто все Агентство з нуля.
Про це в коментарі «Слову і Ділу» розповів політолог Андрій Дуда, оцінюючи роботу НАЗК та процес е-декларування під керівництвом Наталії Корчак.
«Насправді, не було якихось суттєвих скандалів довкола е-декларування, якщо не брати до уваги упереджене ставлення до тих чи інших політиків. НАЗК не перетворилося, скажімо, на орган політичної розправи чи щось подібне, але й ефективним цей орган назвати складно. Те, що е-декларування запустили, є заслугою зовсім не Корчак та НАЗК, а парламенту, який запровадив таку систему», – зазначив Дуда.
Щодо НАЗК, то робота органу виявилася неналежною й досить слабкою, особливо в частині технічного забезпечення е-декларування, звернув увагу експерт.
«Це великою мірою прорахунок саме керівництва НАЗК», – додав він.
Крім того, за його словами, виходить за будь-які межі управлінської доцільності ситуація з ненормальним преміюванням членів НАЗК та самої Корчак.
«У цьому плані вона, на жаль, взагалі є символом якоїсь аморальності», – підкреслив експерт.
«Також НАЗК не проявило ініціативи й у частині запровадження автоматичної системи перевірки декларацій. Автоматична система перевірки декларацій не здатна вирішити проблему е-декларування повністю, але суттєво могла б допомогти й хоча б кілька сотень тисяч декларантів перевірити. І це вже було б непогано», – уточнив він.
Якщо оцінювати за 12-бальною шкалою, то в кращому разі робота НАЗК на чолі з Корчак – це п’ятірка, за старою системою – трійка з мінусом, наголосив політолог.
Однак, враховуючи навіть те, що Корчак наразі звільнять, слід пам’ятати про те, що це колегіальний орган, пояснив він.
На його думку, проблема в тому, що перезавантажувати потрібно все Нацагентство.
«Те, що на сьогодні є, – це неефективність роботи не лише Корчак. Вона просто відзначилася певною аморальністю в ставленні до своїх посадових обов’язків. Щодо самої ефективності роботи, то нерезультативною була робота не лише Корчак, а всього органу. Є потреба в тому, щоб змінити порядок обрання його членів та запровадити аудит, аналогічний НАБУ. Ну, або вносити інші підстави для дострокового припинення повноважень членів НАЗК та його керівництва», – резюмував Андрій Дуда.
Як створювалися нові правоохоронні та антикорупційні органи в Україні – на нашій інфографіці.
Також аналітики порталу з’ясували, як в Україні боролися з корупцією в 2017 році.
ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM
найважливіше від «Слово і діло»