Ми продовжуємо стежити за тим, як політики та чиновники виконують свої обіцянки. Сьогодні ми розбирались, як голови обладміністрацій дбають про дороги. У найближчі п'ять років на автошляхи в Україні планується направити близько 300 млрд грн із різних джерел. Уряд Гройсмана затвердив п'ять окремих бюджетних програм ремонту та будівництва доріг на 2018 рік і назвав, які з них приведуть до ладу в першу чергу.
При цьому голови обладміністрацій не надто щедро роздають обіцянки з приводу будівництва нових або латання повністю розбитих автомагістралей. Найбільше намірів на цю тему висловив голова Львівської ОДА Олег Синютка: три обіцянки виконав і стільки ж провалив.
Оскільки через Львівську область пролягають магістралі міжнародного значення, у вересні 2015 року уряди України та Польщі уклали договір про надання кредиту на умовах пов'язаної допомоги. Гроші мали піти на будівництво прикордонної дорожньої інфраструктури.
Голова ОДА був сповнений оптимізму та надій і пообіцяв, що за кошти від міжурядової угоди в першу чергу почнеться ремонт дороги від Старого Самбора до Смільниці. Також тоді він збирався найближчим часом розпочати ремонт дороги від Сокаля до Угринова.
Крім того, за кошти від митних платежів Синютка планував у 2016 році завершити ремонт дороги Бориня-Мохнате. Але у Львівській ОДА та Службі автомобільних доріг Львівської області повідомили, що в 2016 році ремонт автодороги не проводився. Як уточнили в департаменті дорожнього господарства Львівської ОДА, протягом 2015-2017 років на автодорозі Бориня-Мохнате , що має протяжність 29,9 км, було проведено ремонтні роботи з додаванням нового матеріалу до конструктивних шарів. Також було покладено два шари асфальтобетону протяжністю 29,5 та 28 км. Наразі вся дорога Бориня-Мохнате повністю відремонтована.
Між тим ремонт доріг за рахунок міжнародної угоди з Польщею ніяк не міг розпочатися протягом двох років. У листопаді 2017 року все ще виготовлялася проектно-кошторисна документація. Траса Сокаль-Угринів проходить через автомобільні дороги загального користування Сокаль-Бояничі, далі на ділянці автомобільної дороги Ковель–Володимир-Волинський–Червоноград–Жовква на автомобільній дорозі Угринів-Хабарів. За рахунок коштів обласного (1 млн грн) і місцевого (1,48 млн грн) бюджетів у 2016 році були проведені роботи з поточного середнього ремонту на ділянці Сокаль-Бояничі.
У 2017 році Синютка пообіцяв зробити дорогу зі Львова до Самбора, а також в інших напрямках.
«Минулого року нам вдалося відремонтувати 500 кілометрів доріг. Такого не було впродовж довгого періоду часу. І я б дуже хотів, щоб нам у 2017 році вдалося зробити не менше. Тобто ми зробимо зі Львова до Самбора, зі Львова до Кам'янки й далі вже на Радехів зроблено. Ми від Жовкви потягнемо великі шматки, особливо від Великих Мостів до Червонограда (Р-15). Почнемо від Стрийської траси в гапрямку Меденичів, Пісочної для того, щоб вийти на Трускавець і Борислав. Ну й Дрогобич-Довголука, тому що там ми зробили частину. Потрібно ще другу частину доробити», – сказав Синютка на місцевому телебаченні.
Під час звіту за 2017 рік Львівська ОДА повідомила, що в області відремонтовано 600 км доріг, як і обіцяв Синютка. В тому числі зробили дорогу зі Львова до Самбора. Загалом на ремонт доріг витратили понад 3 млрд грн.
Голова Тернопільської ОДА Степан Барна в 2017 році обіцяв зробити нормальні під'їзні шляхи до туристичних об'єктів області.
«У першу чергу зробимо якісні дороги на гору Бона, де розкинулися руїни Кременецької фортеці, а також до печери в селі Кривче (Кришталевої – ред.)», – пообіцяв Барна, але так нічого й не зробив.
Щоправда, він відремонтував, як і обіцяв, дорогу Тернопіль-Дубно, яка входить до складу траси М-19 Доманове-Ковель-Чернівці-Тереблече. В 2017 році було відремонтовано 208 км цієї траси на загальну суму 242 млн грн.
Також Барна зумів освоїти гроші, виділені на магістральну дорогу Тернопіль-Львів у 2017 році. У загальному фонді на будівництво цієї траси було закладено майже 140 млн грн. На початку 2017 року розпочалося будівництво транснаціонального коридору GO Highway, що з'єднує українські чорноморські порти Одеси та Миколаєва з польськими портами на Балтійському морі в Гданську та Гдині. Ділянка дороги Н-02 Тернопіль-Львів протяжністю 70 км відремонтована за сучасними європейськими стандартами.
Найчастіше водії скаржаться на відсутність доріг у Кіровоградській, Миколаївській та частково Одеській областях. Голова Кіровоградської ОДА Сергій Кузьменко обіцяв відремонтувати дороги загального користування, ще коли був кандидатом у народні депутати в 2012 році. У службі автомобільних доріг у Кіровоградській області повідомили, що протягом 2012-2014 років за рахунок обласного бюджету були передбачені кошти на поточний ремонт доріг загального користування в сумі 3 млн 205 тис. грн. Навіть якщо ці гроші були правильно освоєні, відтоді про ремонт доріг в області нічого не чути.
У Миколаївській області, якщо вірити обіцянці голови ОДА Олексію Савченку, в 2018 році добудують трасу Т-15-08. Зараз роботи з регенерації та облаштування першого шару Т-15-08 повністю завершені.
В Одеській області, як і обіцяв голова ОДА Максим Степанов, в травні 2017 року президент України Петро Порошенко відкрив відремонтовану дорогу Т-16-28 Спаське-Вилкове. Дорога була збудована в рекордні терміни – протягом трьох місяців.
Щодо багатостраждальної траси Одеса-Рені, то Степанов також виконав обіцянку – в 2017 році було збудовано 138 кілометрів цієї автодороги. В 2018 році планується відремонтувати ще 94 кілометри траси.
Детальніше – на інфографіці.
Як голови ОДА забезпечують учнів шкільними автобусами, читайте в нашому матеріалі.
Будівництво та ремонт очисних споруд: що обіцяють голови ОДА –на інфографіці.
ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM
найважливіше від «Слово і діло»