Асфальт – прямо в калюжі: як проходить ремонт і що «вбиває» дороги в Україні?

Читать на русском
Андрій Мартенсексперт РПР в дорожній галузі

У селищі Дубове Закарпатської області дорожники провели ремонт покриття на центральній вулиці відразу після сильного дощу, внаслідок чого асфальт укладали безпосередньо в калюжі, які утворилися. Кадри величезного провалу на трасах, зокрема Суми-Київ, або ям довжиною понад 10 метрів, які виникли на проїжджій частині, з'являються дедалі частіше. До слова, вже незабаром відповідальним за такі дорожні роботи все-таки доведеться прояснити ситуацію. Минулого місяця прем'єр пообіцяв, що в середині травня «Укравтодор» відзвітує про перевірку відремонтованих доріг. Як відомо, Кабмін направляє й координує діяльність «Укравтодору» через Мінінфраструктури.

«Слово і Діло» вирішило з'ясувати, хто і як проводить моніторинг, контроль якості дорожніх робіт і що «вбиває» українські дороги.

Менеджер групи реформування дорожньої галузі «Реанімаційного пакета реформ» Андрій Мартенс розповів, що «Укравтодор» відповідальний за 50 тисяч кілометрів доріг державного значення, а за дороги місцевого значення відповідають обласні адміністрації.

Дороги, яких немає...

«Підрядники сьогодні мають також нести відповідальність за всі дороги, які вони відремонтували. У них щодо кожного з об'єктів є терміни гарантії – від 3 до 5 років. Протягом цього періоду дороги мають бути відновлені або відремонтовані, якщо на них відбуваються якісь руйнування, за рахунок власних коштів», – зазначив Мартенс.

Він пояснив, що часто підрядників складно притягнути до відповідальності, оскільки в суді вони можуть виграти практично будь-яку справу, тому що можуть послатися на неефективне експлуатаційне обслуговування відремонтованих доріг.

Крім того, уточнив експерт, у нас часто проводяться середні ремонти, хоча за вартістю вони сягають капітальних.

«За середнім ремонтом фактично змінюється полотно, але не проводяться заходи, наприклад, технічного характеру або роботи, пов'язані із забезпеченням довгострокового використання цих покриттів», – підкреслив фахівець.

У підсумку це призводить до того, що в нас відремонтовані дороги за деякий час знову руйнуються, додав Мартенс.

У всьому винні фури?

За його словами, великогабаритний транспорт «вбиває» наші дороги.

«Середня швидкість пересування транспортних засобів становить близько 25 кілометрів за годину, а в Європі – 60 кілометрів за годину, відповідно, витрати з перевезення вантажів вищі, ніж в Європі, тому що швидкість нижча, більше годин, більше ремонтів ходової частини», – наголосив експерт.

«Тому перевізники збільшують обсяги вантажів, їм простіше десь розрахуватися з якимось інспектором, ніж перевантажувати на інший транспорт товар», – уточнив фахівець.

Сніг зійшов разом з асфальтом: що пишуть у соцмережах про стан доріг в УкраїніСтан українських доріг наразі жахливий. Що про це пишуть у соцмережах – у добірці Слова і Діла.

У підсумку в нас розбиті навіть ті дороги, які нещодавно відремонтували, додав він.

Контроль і зловживання

«Інспекція з контролю роботи великогабаритного транспорту проводить якісь заходи, намагається, скажімо, контролювати, але проблема в тому, що в нас недостатньо комплексів для контролю», – підкреслив Мартенс.

Крім того, за його словами, практично скрізь ці комплекси працюють за участю людей.

«Там, де присутній людський фактор, враховуючи невеликі зарплати, ймовірно, є зловживання», – пояснив фахівець.

«Якщо це все робитиметься автоматично, коли комплекси будуть вбудовані прямо в покриття, інформація зчитуватиметься з камер, а потім уже у вигляді готових рішень листи щастя надходитимуть порушникам, система контролю буде вже більш ефективною», – резюмував Андрій Мартенс.

Як повідомлялося, Київрада виділила 1,2 мільярда гривень на ремонт столичних доріг.

Що пишуть у соціальних мережах про стан українських доріг – у нашому огляді.

ПІДПИСУЙТЕСЬ У GOOGLE NEWS

та стежте за останніми новинами та аналітикою від «Слово і діло»
Поділитися: