16 травня відкрили рух легкових автомобілів Кримським мостом з боку Краснодарського краю РФ, а напередодні Путін особисто взяв участь в урочистій церемонії відкриття мосту, проїхавшись ним за кермом КамАЗа. Запуск мосту радше є потужним політичними і пропагандистським кроком, який серйозно віддаляє Крим від України.
Про це в ексклюзивному матеріалі «Наздогнати Росію. Які проблеми створив Україні Кримський міст» для «Слова і Діла» розповів журналіст, військовий експерт Денис Попович.
Журналіст нагадав, що Кримський міст почали будувати ще три роки тому, будівництво коштувало РФ близько 5 мільярдів доларів.
Міст має протяжність в 19 кілометрів і складається з автомобільної та залізничної частин. Автомобільну частину здали з випередженням графіка, а залізничну планують відкрити в грудні 2019 року, уточнив він.
На його думку, рішення будувати міст було відповіддю на виклики, які Росія сама собі створила, анексувавши Крим.
У цій ситуації Україна заблокувала суходільне сполучення з Кримом, взяла півострів у енергетичну блокаду, а також перекрила туди доступ дніпровської води Північно-Кримським каналом, зазначив експерт.
На його думку, це правильні кроки, адже якщо Крим є окупованою територією, значить, відповідальність за постачання населення має нести сам окупант.
Паралельно українська влада заявила, що забезпечить таке економічне зростання в нашій країні, що Крим сам захоче повернутися назад. Таким чином, почалося заочне змагання за уми кримчан, додав Попович.
«Однак, якщо подивитися на ситуацію кримчан, то Україна поки не домоглася великих успіхів. А ось РФ не лише зуміла забезпечити Крим електроенергією, а й збудувала грандіозний міст через Керченську протоку. І це незважаючи на економічні санкції та похмурі прогнози експертів про те, що Кримський міст почне руйнуватися», – підкреслив фахівець.
Журналіст звернув увагу, що проблеми з мостом розуміли й у РФ. Суть у тому, що ґрунт на дні Керченської протоки непридатний для зведення на ньому арочних мостів. Місце, де будується міст, є сейсмічно активною зоною, тобто об'єкт у будь-яку мить може бути зруйнований землетрусом.
Та й самі ЗМІ РФ писали про складнощі з мостом, нагадав він про публікацію видання «КоммерсантЪ», яке дізналося, що через помилки в проектуванні під час будівництва залізничних підходів до мосту з боку Криму виникли проблеми з ґрунтом, що використовується для будівництва земляного полотна. В квітні 2018 року «КомерсантЪ» повідомив, що на мосту є проблеми з транспортною безпекою, через що запуск руху вантажівок мостом, який і без того відкладений на осінь, може бути зміщений на більш тривалий період.
Він додав, що за даними ЗМІ, терміни держконтракту на виконання робіт із гарантування безпеки Кримського мосту зміщені на 1 грудня 2019 року.
Проте відкриття мосту відбулося, а Путін, прекрасно розуміючи важливість зовнішніх ефектів, не просто був присутній на церемонії, але й сам проїхав мостом, ніби особисто гарантуючи надійність об'єкта, акцентував журналіст.
Все це дало потужний пропагандистський і політичний ефект, констатував він.
На його думку, Україні слід реагувати на ситуацію, але чекати поки щось трапитися з мостом, не варіант.
«Коли це трапиться та чи трапиться взагалі, точно невідомо. Крім того, навіть якщо міст руйнуватиметься, українській стороні в боротьбі за уми кримчан все одно доведеться пред'явити що-небудь натомість», – пояснив Попович.
На його переконання, диверсія, навіть якщо уявити це, також не варіант. Лідер Добровольчого руху ОУН Микола Коханівський натякнув на можливість підриву Кримського мосту, а в підсумку РФ посилила охорону моста. У разі чого звинувачуватимуть лише українських націоналістів.
«Це ллє воду на млин путінської пропаганди, яка вкотре заявить населенню про те, що відторгнення Криму було правильним кроком. Крім того, підрив мосту може спровокувати військову відповідь з боку РФ», – уточнив він.
«Зовсім не виключено, що плани такої провокації вже розробляються російськими спецслужбами й улітку ми почуємо про ліквідацію якоїсь «української ДРГ», яка в розпал туристичного сезону готувала вибухи на Кримському мосту», – припустив експерт.
За його словами, України має один варіант – слідувати попереднім планам і намагатися зробити так, щоб Крим повернувся сам.
«Але тепер уже дуже складно підрахувати, скільки мостів ми маємо збудувати для того, щоб наздогнати противника, який пішов уперед», – резюмував Денис Попович.
Докладніше читайте в матеріалі «Наздогнати Росію. Які проблеми створив для України Кримський міст».
ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM
найважливіше від «Слово і діло»