Ще минулого року найбільша шведська мережа магазинів меблів і товарів для дому IKEA повідомила про можливий вихід на український ринок, проте без уточнення дати, міста й торгового центру. Продукція компанії представлена в більш ніж 40 країнах світу. України в цьому списку поки немає. Однак у Кабміні запевняють, що вже в 2018 році шведські бренди IKEA та H&M з'являться на українському ринку. Відповідний анонс зробила віце-прем'єр-міністр із питань європейської та євроатлантичної інтеграції України Іванна Климпуш-Цинцадзе під час зустрічі з міністром закордонних справ Швеції Маргот Валльстром у Стокгольмі.
«Слово і Діло» вирішило з'ясувати, до чого призведе поява меблевого гіганта в нашій країні та як позначиться на вітчизняному виробнику.
Фінансовий експерт, економіст Андрій Блінов звернув увагу, що в нас практично щороку розпочинається кампанія довкола приходу IKEA й повторюється як мантра.
Він додав, що вже близько 10 років час від часу говорять, що скоро в Україну прийде шведський бренд і це буде рік чогось особливого.
«У цьому є символ. У 90-му в Радянському Союзі з'явився McDonalds, в Україні – в середині 90-х. Що сталося? Зникли їдальні, ресторани чи не змогли з'явитися нові мережі швидкого харчування, в тому числі національні? Ні. Ті, хто хотів розвивати бізнес і виходити на ринок, робили це», – підкреслив експерт.
Прихід IKEA в Україну просто задає деякі стандарти для бізнесу, вітчизняного ринку, акцентував він.
«Це нетрадиційний маркет, на якому значною мірою працює принцип «те, що тобі необхідно», – додав фахівець.
IKEA не виходить на якісь непрозорі ринки, де є незрозумілі дії та умови ведення бізнесу, уточнив економіст.
«Потенційно шведський бренд, звичайно, посуне якісь меблеві компанії, будівельні магазини. Але сказати, що це переверне ринок, змусить принципово по-іншому працювати цілі сегменти, складно. Навряд чи це буде. Це просто розширить конкуренцію. Поява «Епіцентру» свого часу як першого великого будівельного супермаркету дуже змінила ринок, люди отримали альтернативу», – пояснив він.
IKEA якщо й прийде, то, скоріш за все, поставить якісь умови приходу на ринок, припустив експерт.
«Якщо вони будуть задоволені, тільки тоді вважатимуть за можливе вийти на наш ринок», – резюмував Андрій Блінов.
Як відомо, для сприяння шведській мережі магазинів IKEA у виході на ринок України Кабмін створить міжвідомчу робочу групу.
Раніше «Слово і Діло» проаналізувало, як змінилося надходження прямих іноземних інвестицій в Україну за 2010-2017 роки.
ПІДПИСУЙТЕСЬ У GOOGLE NEWS
та стежте за останніми новинами та аналітикою від «Слово і діло»