Дуже позитивні плани, але на жаль, на реалізацію проекту може піти чимало часу.
Про це в коментарі «Слову і Ділу» розповів менеджер групи реформування дорожньої галузі «Реанімаційного пакету реформ» Андрій Мартенс, оцінюючи заяву президента про те, що Україна і Болгарія домовилися про будівництво дороги Одеса - Варна.
«Якщо так станеться кількість транспортного потоку збільшитися в рази, а, отже, наші порти будуть додатково завантажуватися європейськими товарами. З нашої території точно так само будуть йти товари в Європу. Але наскільки це реально, хто буде фінансувати, яка вартість проекту. Якщо за цей проект візьметься Європа, дасть гроші, то цілком можливо, що цей проект буде реалізований», - міркує Мартенс.
Ми довгий час, фактично протягом 20 років прагнули до того, щоб навести порядок на трасі Одеса-Ренні, і тільки ось в 2016 році почалися зрушення в цьому напрямку, акцентував експерт.
«Тому і на даний момент, важливо, щоб за політичними заявами почалася якась робота, щоб наші партнери не зіткнулися з протистоянням. Різними корупційними складовими, які присутні в дорожньому будівництві», - зазначив він.
Фахівець додав, вкрай важливо, щоб почалося вчасне фінансування, були визначені підрядники.
Важливо розуміти, хто і як буде далі обслуговувати ці дороги, наполіг він.
«Справа в тому, що самі однозначно ми не впораємося, враховуючи наш обсяг фінансування. Тому, або це будуть гроші ЄС, як наприклад Польщі надавали кошти, або це будуть кошти міжнародних фінансових організацій, які профінансують. Болгарія теж не настільки багата, щоб виділяти кошти з бюджету», - пояснює Мартенс.
Підсумовуючи він припустив, що в кращому випадку, все почнеться ближче до 2020 року.
«Є питання проектування, тендерів. Це може початися не раніше 2020 року. Ну якщо все відбудеться дуже швидко – то це кінець 2019 року. На реалізацію проекту може піти від 3-5 років в залежності від кількості підрядників, фінансування», - резюмував Андрій Мартенс.
Що пишуть в соцмережах про стан доріг в Україні - в нашому огляді.
Також «Слово і Діло» розбиралася, як глави обласних адміністрацій дбають про дороги.
ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM
найважливіше від «Слово і діло»