14 червня в аеропорту «Київ» (Жуляни) літак авіакомпанії Bravo Airways, який прилетів з Анталії, при приземленні викотився за злітно-посадкову смугу. За словами самих пасажирів, ще перед посадкою в літака горіло крило й відвалилися колеса. «Перед посадкою хлопці, які сиділи біля крила, бачили дим. Перед посадкою була велика швидкість, почало трусити дуже сильно літак. Всі літали з боку в бік... Ми почали сідати на смугу, вже знаючи, що в нас горить крило або турбіна», – розповіла пасажирка рейсу 4406 Анталія-Київ UR-CPR Юлія. При цьому вона зазначила, що в аеропорту жодної підтримки й допомоги надано не було. На борту перебували 169 пасажирів, у результаті інциденту ніхто не постраждав. Подію пов'язують із негодою.
«Слово і Діло» вирішило дізнатися у фахівців, які можливі причини інциденту, хто несе відповідальність та чому не було оперативної реакції.
Експерт авіаційної галузі Богдан Долінце підкреслив, що питаннями безпеки пасажирів займається авіакомпанія, яка має гарантувати відповідний рівень авіабезпеки.
Він уточнив, що контроль за дотриманням усіх вимог авіакомпанією веде Державна авіаційна служба, яка має відповідні інспекційні підрозділи, інспекторів, що перевіряють літаки.
Крім цього, є ще й регламенти, яких авіакомпанія має дотримуватися, перед польотом мають проводити перевірку літака, додав експерт.
«На жаль, деякі авіакомпанії використовують дуже старі літаки. Інцидент був саме з таким літаком. У світі є практика, що такі літаки виводяться з флоту й мінімально експлуатуються, переробляються на вантажні. Тобто їх використання для перевезення пасажирів обмежується», – зазначив фахівець.
Щодо реакції служб, то, за його словами, є великі питання до організації роботи в аеропорту. Ймовірно, служби їхали довго, тому що потрібно пройти ще перевірку безпеки, а на те, щоб пройти всі процедури, потрібно багато часу.
«Чому не було чергового транспорту? Служб на пероні? Це питання до аеропорту», – пояснив він.
«У цій ситуації питання до власників авіакомпанії, чому вони допустили до такого стану флот і до відповідних служб, які проводили перевірку, а з іншого боку, до Державіаслужби, чому вона не провела належних заходів», – констатував Долінце.
Він звернув увагу, що авіакомпанія періодично потрапляла під санкції ЄС саме через невідповідність вимогам техніки безпеки та стан повітряних суден.
«Чому в ЄС таким компаніям забороняли літати, а в Україні вони літають? Це питання до органу, який ухвалює рішення про видачу дозволу на польоти», – наголосив експерт.
Пасажири мають одержувати максимальний рівень безпеки й комфорту. За це відповідає як авіакомпанія, так і держоргани, що зобов'язані гарантувати контроль за безпекою, додав він.
«Чому Державіаслужба заздалегідь не зреагувала, незрозуміло. Можливо, через те, що фахівці авіаційного високого класу коштують дорого й складно їх залучати на державні зарплати», – резюмував Богдан Долінце.
Додамо, міністр інфраструктури Володимир Омелян планує до 2030 року збільшити кількість аеропортів в Україні до 50.
ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM
найважливіше від «Слово і діло»