Поліції хочуть повернути більше прав для зупинки водіїв: навіщо це потрібно?

Читать на русском
Олег Назаренкогендиректор ВААІД

ВР пропонують ухвалити законопроект №8488 «Про внесення змін до Митного кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо ввезення транспортних засобів на митну територію України». Таким чином, депутати хочуть посилити контроль за ввезенням і використанням авто на єврономерах. До слова, ще 30 травня 2018 року прем'єр-міністр України Володимир Гройсман пообіцяв врегулювати використання автомобілів з єврономерами за один місяць, якщо Верховна Рада для цього делегує Кабміну повноваження.

Генеральний директор Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів Олег Назаренко зазначив, що згідно з документом, Національній поліції буде надане право перевіряти особу водія авто з іноземною реєстрацією на відповідність особі, яка його ввезла. Тобто, якщо за кермом буде будь-яка інша особа, поліцейський може накласти на водія штраф і сповістити про порушення митних правил митницю.

«Це логічно», – констатував фахівець у Facebook.

Він нагадав, що в 2009-2012 роках Рада ініціювала зміни до законодавства з метою чіткого обмеження прав поліції на зупинку авто.

«Чому? А тому що тоді відбувалося «ДАІшне свавілля на дорогах» і потрібно було захистити водіїв від «ДАІшного свавілля» й безпричинних зупинок авто. І тоді ці обмеження були потрібні», – пояснив Назаренко.

Він підкреслив, що хоч багатьом не сподобається правда, але зараз ситуація діаметрально протилежна й тепер поліцію потрібно захищати від «свавілля деяких водіїв».

«Ми до ЄС хочемо? А можна собі уявити, щоб в ЄС водій під час зупинки авто поліцією не сидів спокійно в авто, тримаючи руки на кермі, а замість цього тикав би в обличчя поліцейському відеокамерою з істеричним верещанням: «Причина зупинки?». У спокійному ЄС таке неможливо», – уточнив він.

За його словами, там поліцейський одразу ж вгамує такого водія.

«То чому таке можливо в країні, яка воює, в якій відбуваються теракти? Чому в нас поліція безправна?», – додав експерт.

«Може, все-таки повернути поліції певні права хоча б на період проведення АТО?», – акцентував Назаренко.

На його думку, цю ініціативу варто підтримати на 100%.

Додамо також, відповідно до закону, за недотримання термінів режимів транзиту та тимчасового ввезення передбачені штрафи. За день прострочення вивезення транзитного авто з порушника будуть стягнуті 170 гривень, а за три дні – 850 гривень. Зайвий місяць перебування такого автомобіля на митній території України коштуватиме 170 тисяч гривень.

Також аналітики «Слова і Діла» з'ясували, скільки іномарок на єврономерах їздить в Україні й чим вони небезпечні.

ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM

найважливіше від «Слово і діло»
Поділитися: