У разі скасування, затримки або відмови у вильоті з причини овербукінгу будь яка авіакомпанія повинна подбати про комфорт своїх клієнтів – забезпечити харчування, нічліг та зберігання багажу пасажира до моменту відправлення. Також перевізник має запропонувати клієнтові переліт іншим судном або за іншим маршрутом. Якщо авіакомпанія не потурбувалася про своїх пасажирів, то більшості випадків, вони можуть розраховувати на грошову компенсацію. «Слово і Діло» розбиралося, як це зробити.
Який розмір компенсації?
Вимагати від перевізника грошову виплату можна згідно ст.103, 105 Повітряного кодексу України або за Монреальською конвенцією, якщо період запізнення вильоту був більше трьох годин. Розмір компенсації визначається з урахуванням відстані та часу затримки і може скласти від 300 до 700 доларів на людину. Якщо в аеропорту «застрягла» родина з трьох осіб, скажімо, чоловік, жінка та дитина, які летять з Берліна до Києва, з затримкою рейсу більше трьох годин, то всі вони разом можуть вимагати компенсацію в розмірі близько 1,5 тисячі доларів.
Як зафіксувати затримку рейсу?
Сфотографуйте табло. Якщо вам відмовили в посадці при овербукингу, то візьміть заповнену форму відмови в посадці. Якщо ви змушені купувати продукти чи воду через те, що залишилися в аеропорту, обов’язково зберігайте всі чеки. І вже, виходячи з цього, необхідно складати претензію авіакомпанії з урахуванням всіх витрат, які ви понесли, а також – моральної шкоди.
Як спілкуватися з представниками авіакомпанії?
В першу чергу, зверніться до представника компанії за відповідними поясненнями щодо проблеми з рейсом. Якщо інформація стала відома вже в аеропорту, то потрібно пройти в касу або до стійки реєстрації. Представники авіакомпанії зобов'язані надати інформацію щодо затримки або скасування рейсу, або відмови в посадці.
Щоб вимагати компенсацію, варто подати в авіакомпанію скаргу онлайн або в письмовій формі, в залежності від вимог самої авіакомпанії. Вам доведеться надати копію паспорта, квитка та чеків на організацію харчування, трансферу й ночівлі. Зазвичай, на розгляд таких ситуацій йде 3-4 місяці. Більш того, претендувати на компенсацію можна за будь-який затриманий виліт протягом строку давності, встановленого законодавством країни, за законом якої вимагається компенсація. У більшості країн це останні 3 роки. Але ряд країн передбачають більші терміни – наприклад в Ірландії, звідки лоукост Ryanair, це шість років. Скаргу бажано подавати мовою країни, де зареєстрована авіакомпанія, або англійською.
Будьте готові до того, що доведеться перекладати й всі інші документи. Якщо авіакомпанія в скарзі відмовить, шанси змусити її виплатити компенсацію все ще є, але грошових і часових витрат знадобиться більше.
В яких випадках компенсацію не заплатять?
Отримати компенсацію від авіакомпанії не вийде, якщо причиною скасування рейсу стали погані метеорологічні умови, природні катаклізми, військові дії, страйк співробітників аеропорту, а також аварійний стан судна.
Раніше ми писали, як звернутися до народного депутата.
Як підписати декларацію з лікарем, якщо досі не встигли, читайте в наший статті.
ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM
найважливіше від «Слово і діло»