Дешеві авто для українців: що показала ситуація з «євробляхами»

Читать на русском
Павло Кухтачлен «Стратегічної групи радників з підтримки реформ»

Якщо відсторонитися від страшних заторів у Києві й від питань справедливості ухилення від податків, питання «євроблях» демонструє інтереси різних груп населення, а також розміри цих груп. У сумі це всі громадяни, хто користується автомобільними дорогами або проживає біля них, тобто майже все населення.

Про це на своїй сторінці в Facebook написав заступник співголови «Стратегічної групи радників за підтримку реформ» Павло Кухта, передає «Слово і Діло».

За його словами, проблематика досить очевидна – державне обмеження доступу до по-справжньому дешевих на рівні 3-4 тисяч євро автомобілів у бідній країні, де більшість споживачів ледве або взагалі не можуть собі дозволити купити дорожчий автомобіль.

«Обмеження подвійне – регуляторна заборона на розмитнення автомобілів, які не відповідають вимогам «Євро 5», при тому, що за фактом усі ультрадешеві автомобілі їм не відповідають, і загороджувальні акцизи на старі авто», – констатував експерт.

Авто на «євробляхах»: як Рада пропонує вирішити проблемуУ Раді з'явилися два законопроекти, що передбачають зміни вартості розмитнення авто на іноземних номерах.

Для автомобіля 2005 року випуску вартістю, наприклад, 4 тисячі євро, з об'ємом двигуна 2000 кубічних сантиметрів розмір акцизу становитиме 4360 євро, тобто його ціна подвоїться, уточнив Кухта.

«Для нового авто вартістю приблизно 10 тисяч євро з аналогічним об'ємом двигуна розмір акцизу становитиме 260 євро, тобто практично не вплине на ціну. З урахуванням ПДВ та мита ціна на імпортний автомобіль в Україні в принципі навряд чи може бути нижчою за 10 тисяч євро, що відсікає від доступу до авто значну частину громадян», – додав він.

На його думку, також обмеження може мати сенс із точки зору ефекту на екологію й безпеку дорожнього руху.

Старі автомобілі значно менш екологічні й більш небезпечні в експлуатації, в тому числі для інших людей, зазначив фахівець.

Очевидно, що співгромадяни власників старих авто зазнають втрат у вигляді гіршої екології й нижчого рівня безпеки, значить, є цілком легітимні підстави для державного регулювання, пояснив він.

При цьому від наявності або відсутності цього регулювання виграють або програють різні групи, акцентував Кухта.

«Людям, досить забезпеченим, щоб купувати авто від 10 тисяч євро і вище, а також людям, які не можуть купити їх навіть за 3-4 тисячі євро, вигідна наявність регулювання й заборонних акцизів, оскільки вона покращує їхнє навколишнє середовище без будь-яких втрат для них. Людям, які не можуть дозволити собі авто за 10 тисяч євро, але можуть купити його за 3-4 тисячі євро, навпаки, може бути вигідним скасування обмежень, якщо для них наявність автомобіля важливіша за погіршення умов життя», – підкреслив експерт.

По суті, демократичне управління якраз і покликане знайти компроміс між цими групами інтересів і прийти до того чи іншого рішення, додав він.

У цьому сенсі, на його переконання, процеси навколо «євроблях» важливі не лише для ринку автомобілів, але й для розвитку ефективного демократичного управління в країні.

«Вибір такий – або за дешеві авто, або за кращу екологію й більшу безпеку на дорогах», – резюмував Павло Кухта.

«Слово і Діло» розбиралось, як на чергову акцію протесту реагують у соціальних мережах.

Також журналісти порталу з'ясували, як у Верховній Раді пропонують вирішити проблему з автомобілями на єврономерах.

ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM

найважливіше від «Слово і діло»
Поділитися: