Сертифікація автошкіл допоможе знизити аварійність на дорогах

Читать на русском
Смертельні ДТП стаються лише з двох причин. Як їх уникнути, чи допоможуть високі штрафи та радари збільшити безпеку на дорогах, та чому потрібно сертифікувати автошколи, говорили на каналі UMN.

За останній тиждень в Україні сталася велика кількість ДТП. Лише 20 липня на дорогах загинули 26 людей. Правоохоронці та чиновники взялися проводити перевірки та інспекції. Як регулювати безпеку на дорогах, на каналі UMN ведучий Роман Скрипін обговорював з автомобільним та автоспортивним журналістом, автогонщиком Олексієм Мочановим.

Вважається, що смертельні ДТП на дорогах стаються з кількох причин: через жахливий стан доріг, відсутність контролю або малі штрафи чи через те, що на дорогах здебільшого їздить автометалобрухт, або просто – з вини водіїв.

Що планують змінити в правилах дорожнього руху в 2018 роціНещодавно уряд схвалив постанову, яка внесла зміни до правил дорожнього руху. Аналітики Слова і Діла дослідили, що нового вигадали для водіїв у 2018 році.

«Причиною всіх ДТП є перевищення розумної швидкості та переоцінка своїх можливостей водієм. Все решта – похідні від цього. Навіть не покарання. Я чув, що зараз поліція знову хоче використовувати радари. Я собі відразу уявляю, як поліцейський наставляє радар, а водій йому виставляє мобільний телефон і говорить: «Я громадський активіст, ви не маєте права» й починається», – сказав Мочанов.

Але щоб привести до тями водіїв, які не вміють їздити на нормальній швидкості, й запровадили правила дорожнього руху, які час від часу змінюють. Так, останні новації до ПДР почали діяти із січня 2018 року. Серед головних нововведень – обмеження швидкості руху в населених пунктах із 60 до 50 км/год. Хоча потім з’ясувалося, що ніхто не скасовував норму, за якою до цих 50 км/год можна додати ще 20.

Значно зросли штрафи: за перевищення швидкості штраф сягає 3 тисяч 400 грн проти 510 грн, які стягували раніше. Втеча з місця ДТП карається таким самим штрафом, але ще й із можливим позбавленням права керування автівкою до 6 місяців (раніше стягували 255 грн).

«Ми постійно змінюємо штрафи й правила. Не потрібно цього робити. Потрібно змусити людей дотримуватися наявних правил і домогтися, щоб покарання було невідворотним для будь-кого», – зауважив Мочанов.

Їдь помаленьку – доженеш і стареньку: найнебезпечніші автотраси в УкраїніАналітики Слова і Діла з'ясували, які автомобільні траси вважаються найнебезпечнішими в Україні.

Після двох ДТП в Миколаївський та Житомирській областях влада почала перевірки перевізників, під час яких оглянула 1 тисячу 230 транспортних засобів. Було виявлено 326 порушень, 158 з яких – це відсутність дозвільних документів. На думку Мочанова, контроль безумовно має бути, але першочергово потрібно сертифікувати всі автошколи.

«Сертифікувати всі автошколи, які видають водійські посвідчення. Зрозуміти, за якими програмами вони працюють, скільки часу проводять за кермом ті, що навчаються, перевірити рівень кваліфікації інструкторів – не лише на знання ПДР, але й здатність пояснити людині ці правила», – вважає Мочанов.

Нагадаємо, з початку року в Україні виявили три тисячі технічно несправних автобусів та оформили 27 тисяч порушень ПДР і правил перевезення пасажирів.

Де розташовані найнебезпечніші автотраси в Україні – на інфографіці.

Хочете обговорити цей матеріал? Долучайтеся до телеграм-чату CHORNA RADA.

ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM

найважливіше від «Слово і діло»
Поділитися: