Міністерство економічного розвитку і торгівлі України спрогнозувало зростання тарифів на електроенергію для населення на 25% у 2019 році. За інформацією відомства, в 2020 та 2021 роках також очікується подорожчання на 25%. До слова, 1 грудня 2017 року народний депутат Юлія Тимошенко пообіцяла, що після перемоги на президентських виборах скасує тариф «Роттердам плюс».
Експерт з енергетичних питань Андрій Герус звернув увагу, що нещодавно вартість проїзду в тролейбусі в Чернівцях, рідному місті екс-прем’єра й лідера «Народного фронту» Арсенія Яценюка, зросла на 50% – до 3 гривень.
«З неділі вартість метро в Дніпрі зростає на 100%. Також дорожчають квитки на трамвай і тролейбус – тепер там буде все по 4 гривні. З 1 вересня на 33% зростає вартість на проїзд у трамваї та тролейбуі у Вінниці – також 4 гривень», – написав він на своїй сторінці в Facebook.
Саме у Вінниці вперше депутатом став чинний президент Петро Порошенко, який призначає тарифного регулятора НКРЕКП, – тут встановили «Роттердам плюс», зазначив експерт.
Також із Вінниці наш прем'єр-міністр Гройсман, який є відповідальним за загальну соціально-економічну ситуацію в країні, нагадав Герус.
Енергетик додав, що також там за округом обраний голова енергетичного комітету Верховної Ради Домбровський, а це «зелені» тарифи, що встановлюються законом у парламенті.
«Хоча завищені «зелені» тарифи на вітер та сонце також приклалися, але основним фактором подорожчання електроенергії, звичайно, був «Роттердам плюс», – підкреслив експерт.
На його переконання, ця формула – майже ідеальний спосіб збирати гроші з бідних, щоб найбагатших олігархів робити багатшими. Адже в кожному квиточку сидить ця корупційна рента «Роттердам плюс».
«Особливо, якщо вибудовувати двокрокову схему, щоб було менше помітно. Не відразу піднімати тарифи для населення, а піднімати для підприємств, щоб ті потім піднімали ціни для населення», – додав він.
«Навіть за нової вартості квитків цей транспорт не буде прибутковим, тобто жодної кращої якості послуг. Нові ціни ледве покриватимуть дві основні статті затрат: зарплати та електроенергію, які складають 40% і 25% відповідно. Для чогось більшого потрібне буде фінансування з місцевих бюджетів, тобто приховане фінансування з податків тих же мешканців», – резюмував Андрій Герус.
Як відомо, з 14 липня в Києві подорожчає проїзд у громадському транспорті.
Раніше аналітики порталу з’ясували, як змінювалася вартість проїзду в київському транспорті.
Також «Слово і Діло» розбиралося, що з приводу тарифів на проїзд у транспорті обіцяють чиновники.
Отримуйте оперативно найважливіші новини та аналітику від «Слово і діло» в вашому VIBER-месенджері.
ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM
найважливіше від «Слово і діло»