Чому дорожчає електроенергія та якими будуть наслідки

Читать на русском
Андрій Герусексперт в енергетичній сфері

Міністерство економічного розвитку і торгівлі України спрогнозувало зростання тарифів на електроенергію для населення на 25% у 2019 році. За інформацією відомства, в 2020 та 2021 роках також очікується подорожчання на 25%. До слова, 1 грудня 2017 року народний депутат Юлія Тимошенко пообіцяла, що після перемоги на президентських виборах скасує тариф «Роттердам плюс».

Експерт з енергетичних питань Андрій Герус звернув увагу, що нещодавно вартість проїзду в тролейбусі в Чернівцях, рідному місті екс-прем’єра й лідера «Народного фронту» Арсенія Яценюка, зросла на 50% – до 3 гривень.

«З неділі вартість метро в Дніпрі зростає на 100%. Також дорожчають квитки на трамвай і тролейбус – тепер там буде все по 4 гривні. З 1 вересня на 33% зростає вартість на проїзд у трамваї та тролейбуі у Вінниці – також 4 гривень», – написав він на своїй сторінці в Facebook.

Саме у Вінниці вперше депутатом став чинний президент Петро Порошенко, який призначає тарифного регулятора НКРЕКП, – тут встановили «Роттердам плюс», зазначив експерт.

Також із Вінниці наш прем'єр-міністр Гройсман, який є відповідальним за загальну соціально-економічну ситуацію в країні, нагадав Герус.

Від скількох чашок кави доведеться відмовитися киянам через подорожчання проїздуВартість проїзду в столичному транспорті підвищилася вдвічі. Скоріш за все, кияни заощаджуватимуть на ранковій каві перед роботою. Ми підрахували, від скількох чашок кави доведеться відмовитися на користь оплати за проїзд.

Енергетик додав, що також там за округом обраний голова енергетичного комітету Верховної Ради Домбровський, а це «зелені» тарифи, що встановлюються законом у парламенті.

«Хоча завищені «зелені» тарифи на вітер та сонце також приклалися, але основним фактором подорожчання електроенергії, звичайно, був «Роттердам плюс», – підкреслив експерт.

На його переконання, ця формула – майже ідеальний спосіб збирати гроші з бідних, щоб найбагатших олігархів робити багатшими. Адже в кожному квиточку сидить ця корупційна рента «Роттердам плюс».

«Особливо, якщо вибудовувати двокрокову схему, щоб було менше помітно. Не відразу піднімати тарифи для населення, а піднімати для підприємств, щоб ті потім піднімали ціни для населення», – додав він.

«Навіть за нової вартості квитків цей транспорт не буде прибутковим, тобто жодної кращої якості послуг. Нові ціни ледве покриватимуть дві основні статті затрат: зарплати та електроенергію, які складають 40% і 25% відповідно. Для чогось більшого потрібне буде фінансування з місцевих бюджетів, тобто приховане фінансування з податків тих же мешканців», – резюмував Андрій Герус.

Як відомо, з 14 липня в Києві подорожчає проїзд у громадському транспорті.

Раніше аналітики порталу з’ясували, як змінювалася вартість проїзду в київському транспорті.

Також «Слово і Діло» розбиралося, що з приводу тарифів на проїзд у транспорті обіцяють чиновники.

Отримуйте оперативно найважливіші новини та аналітику від «Слово і діло» в вашому VIBER-месенджері.

ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM

найважливіше від «Слово і діло»
Поділитися: