14 червня 2018 року міністр інфраструктури Володимир Омелян заявив, що планує до 2030 року збудувати в Україні 10 автобанів. «Ми плануємо будівництво 10 автобанів високої європейської якості протягом цього періоду в Україні (до 2030 року – ред.)». Тим часом в «Укравтодорі» зробили перший крок до появи першої платної дороги. Служба автодоріг Київської області уклала договір із проектною організацією на розробку техніко-економічного обґрунтування будівництва концесійної автодороги Київ-Біла Церква. Документ має бути розроблений до кінця 2019 року. Орієнтовна довжина нової автомагістралі категорії 1-А становитиме близько 50 кілометрів, а коштуватиме вона приблизно 7,5 мільярдів гривень. До слова, цього року в Мінінфраструктури планують в 2018 році запустити тендер на будівництво платної дороги Львів-Краковець.
Менеджер групи реформування дорожньої галузі «Реанімаційного пакета реформ» Андрій Мартенс підкреслив, що саме Львів-Краковець є одним із головних прикладів довгостроковості таких проектів.
Він нагадав, що десять років тому вже була готова вся проектна документація, були інвестори й щороку говорилося, що ми проведемо тендери й незабаром усе відбудеться. Дійсно, ми були близькі, але в певний момент усе скасовувалося з різних причин.
На його переконання, цього року нічого не почнеться з тієї простої причини, що, по-перше, не передбачене фінансування під цей проект, а по-друге, в 2019 році в нас вибори.
«Це може звучати як заява, але щойно дійде до справи, потрібно врахувати кілька моментів. Дорога проходитиме через певні об'єкти приватної власності – земельні ділянки. Найбільш «кмітливі» підприємці, як правило, наближені до когось із влади, почувши перші повідомлення, почали скуповувати ці землі», – пояснив експерт.
Якщо говорити про те, що держава зобов'язана скуповувати ці об'єкти за певну вартість, то це може викликати резонанс у суспільстві, зазначив він.
«Яка ціна буде запропонована? Наскільки вона буде об'єктивною? Чи будуть якісь несправедливі цінові позиції? В Італії цими питаннями займаються компанії, близькі до мафіозного бізнесу. Тому що вони, грубо кажучи, вміють вирішувати питання. А це платна дорога. Звісно, ніхто з політиків не почне це педалювати, розуміючи, що це може бути грою», – уточнив фахівець.
На його думку, поки мало віриться в те, що проект може бути найближчим часом, а це рік-два, тим більше, що далі ми планувати не вміємо.
«Тому ймовірність дуже невелика. Львів-Краковець – приклад. Тим більше, що з точки зору трафіку, дорога цікавіша, та й уже багато чого підготовлено», – резюмував Андрій Мартенс.
Раніше «Слово і Діло» розбиралось, як голови обласних адміністрацій дбають про дороги.
Також наші аналітики з'ясували, які теми хвилюють Омеляна. Повне інтерв'ю міністра читайте на нашому порталі.
Отримуйте оперативно найважливіші новини та аналітику від «Слово і діло» в вашому VIBER-месенджері.
ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM
найважливіше від «Слово і діло»