По-перше, це фальшива реклама політичного контексту. По-друге, спрямована вона на те, щоб створити у пересічних громадян, які користуються метрополітеном, думку про те, що Ситник має якісь політичні амбіції, будучи керівником антикорупційного правоохоронного органу.
Про це в коментарі «Слову і Ділу» розповів доктор юридичних наук, експерт Центру політико-правових реформ Борис Малишев, оцінюючи появу в метро Києва реклами з директором НАБУ з написом «Я викрию топ-корупціонерів».
«Скоріш за все, автори цієї псевдореклами розраховували на негативну суспільну реакцію. Це була спроба знизити рейтинг довіри до нього з боку населення. Однак соціальний ефект від цієї реклами є не дуже великим. Попри всю повагу, не слід перебільшувати відомість Ситника для всіх без винятку пасажирів метро. Багато хто навіть не зрозумів, хто це», – зазначив Малишев.
Однак основна мета – сам Ситник, підкреслив він.
Експерт припустив, що така реклама – це сигнал Ситнику про те, що може бути така провокація, а далі може бути ще інша для зниження позитивного іміджу НАБУ та його особисто.
«Основне завдання цієї провокації – послабити позиції Ситника та НАБУ в публічному просторі в сенсі суспільної підтримки», – додав він.
Малишев не виключив, що таким чином намагаються знизити підтримку НАБУ з боку міжнародної спільноти.
«З одного боку, західні партнери в посольствах, міжнародних організаціях володіють інформацією про те, що Ситник не має наміру бути політичним діячем, принаймні найближчим часом, але з іншого боку, в ключі суперечок така реклама точно не на користь Ситнику. Хоча всі й розуміють, що це фейк, але підсвідомий вплив це має», – пояснив він.
На його думку, щоб знайти реальних, а не формальних замовників реклами, потрібен час. Це може бути окрема заява прес-служби чи прозвучати одним із запитань на брифінгу, прес-конференції.
«Чи буде це на презентації звіту? Можливо, якщо запитають. Примітним є те, що сама реклама з’явилася перед звітом. Це не випадково. Звіт висвітлюватиметься в ЗМІ, аналізуватиметься. Це створює додаткове негативне тло», – уточнив експерт.
За його словами, в цьому може бути прихована головна мета.
«Паралельно може бути задіяна інша мета з боку опонентів – є звіт, його варто розглянути й розкритикувати. Можливо, заслужено апелюватимуть до того, що Ситник не справляється з обов’язками. Замість правоохоронної діяльності займається піаром із посиланням на рекламу. Це удар по іміджу не лише Ситника, але й НАБУ як інституції», – резюмував Борис Малишев.
Раніше «Слово і Діло» писало, що в мережі обговорюють рекламу з директором НАБУ Ситником.
Також аналітики порталу проаналізували, як директор НАБУ Артем Ситник справляється з обіцянками.
Отримуйте оперативно найважливіші новини та аналітику від «Слово і діло» в вашому VIBER-месенджері.
ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM
найважливіше від «Слово і діло»