«Слово і Діло» продовжує відстежувати, як мери обласних центрів виконують свої обіцянки. Сьогодні ми вирішили подивитись, які плани та наміри були в очільників обласних центрів щодо ремонту доріг та яким чином вони втілюються в життя.
Загалом дев’ять мерів дали 20 обіцянок щодо ремонту доріг в обласних центрах. Міський голова Івано-Франківська Руслан Марцінків із трьох запевнень одне вже провалив, а ще два – у процесі виконання. Цікаво, що він двічі брався зробити дорогу на вулиці Республіканській. Спочатку – в 2017 році, але восени передумав.
«Щодо вулиці Республіканської, то цьогоріч ми її не зробимо, але ми розпочнемо роботи щодо мереж. Тобто вона в жахливому стані, тому цього року ми будемо робити мережі, а наступного року ми її заасфальтуємо», – повідомив Марцінків рік тому.
Але пізніше він запевнив, що дорогу на вулиці Республіканській заасфальтують у 2018 році. Станом на 25 вересня 2018 року підрядною організацією, що виграла торги, проводяться роботи з капітального ремонту вулиці Республіканської. Коли дійде черга до асфальту, поки не відомо.
Мер Запоріжжя Володимир Буряк ще два роки назад планував провести капітальний ремонт дороги до Запорізького аеропорту, але не судилося. На ці робти було виділено близько 26 млн грн. Буряк повідомляв, що з червня проводився капітальний ремонт ділянки від траси «Київ-Сімферополь-Алушта-Ялта» до вулиці Блакитної протяжністю майже 4 км. Роботи, які проводило ТОВ «Ремшляхбуд», мали завершитися в грудні 2016 року. Також передбачалося, що буде зроблений капітальний ремонт ділянки цієї автодороги від вулиці Блакитній безпосередньо до аеропорту – це ще 2,7 км дороги.
За даними порталу використання публічних коштів E-data, за проведення ремонту автодороги до аеропорту «Ремшляхбуд» отримав на рахунки 11,02 млн грн, але в окреслені = терміни дорога не була зроблена.
Мер Києва Віталій Кличко мав намір у 2017 році відремонтувати 300 км доріг і на початку цього року відзвітував, що місту вдалося привести до ладу «рекордні 302 кілометри доріг». Тому столичний очільник вирішив не опускати планку й узяв на себе зобов’язання повторити «рекорд» і протягом 2018-го також відремонтувати 300 км міських доріг.
Улітку 2016 року він пообіцяв, що столична влада виділить фінансування й розпочне ремонт Кільцевої дороги. За його словами, роботи на Кільцевій «Київавтодор» планує розпочати восени – на ділянці від повороту на місто Вишневе до розв’язки з проспектом Перемоги.
Наприкінці 2016 року Кличко підписав меморандум про співпрацю з віце-президентом китайської державної корпорації China Road and Bridge Corporation. Документ передбачає співпрацю в кількох проектах із будівництва та реконструкції об'єктів транспортної інфраструктури, зокрема завершення будівництва Великої кільцевої дороги.
21 лютого 2018 року в КМДА презентували детальну карту будівництва нової Великої окружної дороги навколо Києва. Ремонт триває.
Міський голова Львова Андрій Садовий в лютому 2018 року пообіцяв побудувати дорогу із заміною усіх комунікацій до першого будинку для ІТ-шників на вулиці Студинського. На добудову дороги необхідно 15 млн грн.
Два роки тому він запевнив, що збудує дорогу до мікрорайону Рясне на вулицях Шевченка та Суботівський. Планувалося, що, ймовірно, до 2018 році місто підготує новий проект буде можливість приступити до будівництва дороги.
«За старими цінами це коштувало б орієнтовно 300 мільйонів гривень. Цей проект був достатньо грандіозним. Пан Пушкарьов займеться цим питанням, щоб ми зробили новий проект. Я думаю, цього й наступного року можна провести всі підготовчі роботи й шукати кошти. А в 2018 році теоретично можна було б за цю дорогу братися.
Це дуже велика інвестиція, але ця дорога була б надзвичайно корисною й потрібною для громадян міста Львова, тим більше, враховуючи, що інвестуємо багато коштів у Індустріальний парк, у робочі місця. Також там ведеться житлове будівництво. Тому, однозначно, ми будемо будувати цю дорогу, прийшов уже час», – сказав Садовий.
У 2017 році був виготовлений технічно-економічний розрахунок будівництва дороги. Але в 2018-му видатки для проектування та будівництва в міському бюджеті не передбачені. Хоча планується розпочати роботи з виготовлення проектно-кошторисної документації.
Мер Дніпра Борис Філатов навесні 2018 року представив свій план дій до кінця року. Один із пунктів, який планує реалізувати мер, – ремонт доріг на вулицях Дзеркальній і Татарській у селищі Краснопілля. Також він збирався відремонтувати 21 тисячу квадратних метрів доріг у селищі Авіаторське й нанести 300 км сучасної дорожньої розмітки на дорогах міста. Поки всі обіцянки перебувають у процесі виконання.
Мер Хмельницького Олександр Симчишин три роки тому обіцяв взятися за окружну дорогу. Він мав намір підсипати ділянку щебенем та передбачити кошти в бюджеті на 2016 рік для часткового ремонту дороги від мікрорайону Книжківці до об’їзної.
Улітку 2016 року Кабмін виділив 3,5 мілн грн на ці потреби й на початку осені люди їздили на дачі відремонтованою дорогою.
Остання «дорожня» обіцянка Симчишина була озвучена влітку цього року – почати будувати дорогу, яка об'єднає дві окружні дороги.
«Ця дорога вкрай необхідна. І цю дорогу ми обов'язково будемо будувати. Ми її розіб'ємо на черги, обов'язково, я думаю що там буде дві черги, й почнемо будувати починаючи від Зарічанської до середини, потім від середини до Західної окружної», – заявив він.
Детальніше – на інфографіці.
Нагадаємо, ми писали, що обіцяли мери міст з приводу спортивних майданчиків.
Як мери забезпечують міста комунальним транспортом – на інфографіці.
Отримуйте оперативно найважливіші новини та аналітику від «Слово і діло» в вашому VIBER-месенджері.
ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM
найважливіше від «Слово і діло»