За рік до виборів час підбити підсумки роботи Верховної Ради VIII скликання й подивитись, як кожен окремо взятий народний депутат виконував те, що пообіцяв перед виборами, а також під час каденції. Щодня «Слово і Діло» аналізуватиме рівень відповідальності двох народних обранців, поки не пройдеться всім списком парламентарів. Причому рівень відповідальності нардепів наш портал відстежує з моменту їх вступу на посаду. Сьогодні ми розбирались, як працює Максим Саврасов (фракція «Блоку Петра Порошенка»).
Саврасов склав присягу народного депутата в квітні 2016 року, після того, як п'ять нардепів пішли працювати до Кабінету міністрів. Нагадаємо, Саврасов ішов на позачергові вибори до парламенту за загальнодержавним багатомандатним округом 74-м номером у списку БПП. Він є членом комітету Верховної Ради України з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності. За час каденції нардеп дав 13 обіцянок, з яких 4 виконав (36%), а 2 – провалив.
Майже всі обіцянки Саврасова – з передвиборчої програми БПП. Так, нардеп виконав намір домагатись обрання парламенту за відкритими партійними списками, проголосувавши новий Виборчий кодекс України авторства Андрія Парубія, Леоніда Ємця, Олександра Черненка. Проектом кодексу передбачається зміна виборчого законодавства України. Зокрема, запроваджується механізм обрання народних депутатів до ВРУ за системою відкритих пропорційних списків.
Також він підтримав ухвалення держбюджету на 2017 рік, де були передбачені витрати на нацбезпеку та оборону в розмірі 130 мільярдів гривень, або 5% від ВВП. Це більше, ніж попереднього року, на 13,8%. Таким чином, нардеп виконав запевнення домогтись істотного збільшення витрат на модернізацію й посилення Збройних сил та інших структур.
Вдалося Саврасову виконати обіцянку домогтися створення системи автономного функціонування суддів. Він проголосував за зміни до Конституції щодо правосуддя, якими запроваджується механізм обрання суддів виключно на конкурсних засадах.
Призначення на посаду судді здійснюється президентом України за поданням Вищої ради правосуддя. В межах закону можна запровадити не лише додаткові можливості забезпечення незалежності Вищої ради правосуддя, а й запобіжники проти корпоратизації та закритості судової системи, а також заходи, спрямовані на забезпечення відкритості та гласності процесу формування Вищої ради правосуддя.
Законом можуть бути встановлені попередні процедури (наприклад, конкурсні) з відбору кандидатів у члени Вищої ради правосуддя. Проведення таких попередніх конкурсних процедур відбору кандидатів у члени Вищої ради правосуддя, яких має обирати з'їзд суддів, може відбуватися за участю громадськості, адвокатської, наукової спільноти тощо.
Саврасов провалив обіцянку про те, що влада в областях належатиме виконкомам, сформованим облрадами, обраними людьми, а не призначеним зверху «губернаторам». Він проголосував за проект закону щодо окремих питань проходження державної служби, яким голови державних адміністрацій знову призначаються виключно президентом України, що суперечить передвиборчій обіцянці народних депутатів від фракції БПП.
Не вдалося нардепу виконати запевнення, що він внесе зміни до законодавства щодо встановлення розміру вкладів фізичних осіб до звіту фінансування політичних сил.
Він заявив, що варто обговорити встановлення мінімального розміру внесків фізичних осіб, які будуть повністю зазначати у звітах, як це передбачає європейська практика. За його словами, це могла би бути сума в тисячу гривень.
«Наразі практика державного фінансування політичних сил лише формується. Ми з колегами ретельно її вивчаємо й плануємо вже на початку наступного року (2017 – ред.) презентувати свої пропозиції, в тому числі й у вигляді змін до законодавства», – заявив він.
Однак нардеп у зазначені терміни так і не ініціював передбачених змін до законодавства України.
До кінця каденції Саврасову належить виконати ще 5 обіцянок, усі вони передвиборчі. Серед його зобов'язань перед виборцями запевнення БПП чотирирічної давнини про те, що політсила домагатиметься проведення антикорупційної люстрації судових, правоохоронних, податкових та митних органів.
Однак закон «Про очищення влади» вже не перший рік зперебуває на розгляді Конституційного суду. Тим часом люстровані чиновники давно відновилися через суди на своїх посадах.
Його обіцянка домогтися скорочення кількості податків і зменшити їх ставки перебуває в підвішеному стані. Хоча Саврасов став нардепом лише два роки тому, відтоді фракція БПП не лобіювала ухвалення законопроектів, які б змінили податковий пресинг в Україні.
Нічого не зроблено фракцією БПП для того, щоб зрушити з мертвої точки запевнення про те, що будуть перекриті офшори. Приблизно в такому ж стані перебуває обіцянка про те, що Антимонопольний комітет буде перетворений на ключовий економічний регулятор.
Подивитись, як виконують свої обіцянки інші нардепи, про яких ми писали раніше, можна в рубриці «Обіцянки країни чудес».
Ви можете також перевірити кількість обіцянок та якість їх виконання будь-яким політиком, скориставшись нашою відеоінструкцією.
Усі обіцянки чинних народних депутатів уже проаналізовані за методологією «Слова і Діла». Прочитати аналіз кожної обіцянки будь-якого нардепа можна в рубриці «Верховна Рада» в розділі «Політики».
Отримуйте оперативно найважливіші новини та аналітику від «Слово і діло» в вашому VIBER-месенджері.
ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM
найважливіше від «Слово і діло»