Три роки тому в Україні відбулися місцеві вибори, під час яких нових мерів обирали всі обласні центри країни. Сергій Надал уперше був обраний мером Тернополя в 2010 році. У 2015 році його переобрали на цю посаду, Надал набрав у першому турі майже 58% голосів, випередивши Тараса Пастуха. «Слово і Діло» сьогодні розбиралось, як міський голова Тернополя справляється з обіцянками протягом цієї каденції.
За три роки Надал дав 84 обіцянки, 34 з яких виконав, а провалив лише одну. Найкраще меру дається виконання запевнень, пов'язаних із благоустроєм (29%), на другому місці – ремонт доріг і вулиць, а також інновації.
Єдина провалена обіцянка Надала пов'язана зі встановленням у будинках індивідуальних теплових пунктів із лічильниками тепла. У червні минулого року він пообіцяв, що до кінця 2017-го встановлять мінімум 250 ІТП. Але до кінця року вдалося встановити лише 77, виконання робіт ще тривало.
За рахунок встановлення індивідуальних теплових пунктів мер також обіцяв забезпечити жителів Тернополя цілодобово гарячою водою. Для цього в місті планується встановити вже 750 ІТП. Обіцянка все ще в процесі.
Восени 2016-го Надал пообіцяв запровадити в громадському транспорті електронний квиток (відзначимо, що в Києві пілотний проект електронних квитків лише нещодавно запрацював). «Пілотний проект із впровадження електронних квитків у місті почнеться з тролейбусів, які вже готують для встановлення спеціального обладнання для зчитування інформації з електронного квитка. Згодом електронний квиток буде запроваджений у маршрутках. Тернополяни зможуть купувати електронні квитки в спеціальних пунктах продажу. Квиток, до речі, діятиме за принципом «мобільної картки», тобто пасажир будь-якої миті зможе поповнити його рахунок», – розповів міський голова.
З 15 листопада минулого року в Тернополі почала діяти електронна система плати за проїзд в громадському транспорті. А в лютому презентували запуск безконтактних технологій оплати проїзду в усьому громадському транспорті. В результаті Тернопіль став одним із перших міст України, де запровадили електронний квиток, і Надал свою обіцянку виконав.
До речі, на початку року в Тернополі виникла проблема з громадським транспортом. Міська рада вирішила розірвати договори з приватними перевізниками, які возять пасажирів на маршрутках і не дотримуються умов договору щодо впровадження електронних квитків. При цьому Надал запевнив, що забезпечить місто транспортними перевезеннями. В лютому вже були отримані гарантійні листи від приватних перевізників, в яких вони зобов'язалися дотримуватися всіх умов договору, оновити рухомий склад і використовувати для розрахунків за проїзд пристрої для друку електронних квитків. Міська рада уклала з цими перевізниками додаткові угоди. Тож транспортного колапсу в місті не сталося, мер обіцянку виконав.
Крім того, на початку року чиновник пообіцяв змінити форму оплати праці для перевізників, а саме за фактичний кілометраж пробігу. У жовтні виконавчий комітет ухвалив нові тарифи на перевезення з 1 листопада. З персоніфікованої карти Тернополя пасажири платитимуть 5 гривень у тролейбусах і 6 гривень у маршрутках. При оплаті електронним квитком, банківською карткою або телефоном – 6 гривень у тролейбусах і 7 у маршрутках. Готівкою – 8 гривень за проїзд у тролейбусі й 9 – у маршрутці.
Впорався Надал із завданням відкрити в місті пренатальний центр другого рівня (комплекс сучасної медичної допомоги матерям і новонародженим). Його відкриття відбулося в жовтні 2016 року.
Ще не виконав Надал свою обіцянку створити індустріальний парк. «Це буде перший індустріальний парк, який буде створений не лише в Тернополі, а й у Тернопільській області. Міська рада виділяє 15 гектарів землі промислового призначення, де місто за рахунок коштів бюджету зробить усі необхідні роботи з підведення комунікацій, з облаштування дороги (під'їзної частини). І ця земля в подальшому має бути передана безкоштовно в користування тим інвесторам, які збудують там нові сучасні виробництва із залученням і створенням нових робочих місць для жителів Тернополя», – розповів він.
Нагадаємо, раніше «Слово і Діло» розбиралось, як обрані в 2015 році мери виконували свої обіцянки протягом трьох років.
Отримуйте оперативно найважливіші новини та аналітику від «Слово і діло» в вашому VIBER-месенджері.
ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM
найважливіше від «Слово і діло»