Що впливатиме на вартість пального в 2019 році?

Читать на русском
Генадій Рябцевдиректор енергетичних проектів НТЦ «Психея»

Навіть у нинішніх 56 доларах за барель щонайменше третина вартості – це нічим не обґрунтовані фінансові спекуляції. Нинішній рівень котирувань не відповідає поточному попиту та пропозиції.

Про це в коментарі «Слову і Ділу» розповів директор спеціальних програм науково-технічного центру «Психея» Геннадій Рябцев, оцінюючи тенденції на нафтовому ринку та вплив на вартість палива в Україні.

«Як і раніше, в світі видобувається більше нафти, ніж споживається. Це ненормальна ситуація. Спроби підтримати нинішній рівень котирувань за рахунок інформаційних викидів, постійні спроби країн-членів ОПЕК зробити вигляд, що вони скорочуватимуть обсяги видобутку, не мають довгострокового ефекту. Тому ціни мають відповідати реаліям», – зазначив Рябцев.

Не можна спекулятивну бульбашку роздувати до нескінченності. Постраждати можуть більше, ніж за попередніх криз. Навіть за нинішніх цін приклад Франції є показником того, що наслідки можуть бути катастрофічними для влади, підкреслив він.

За його словами, в зв'язку з цим будь-які спроби утримати котирування на захмарних рівнях можуть призвести до зворотного ефекту.

«Тобто до обвалу, про який уже попереджають і який має відбутися. Не може сировина коштувати так дорого. При тому, що попит низький, а пропозиція постійно зростає. Тому і рік, і два роки тому йшлося про те, що ціна, яка відповідає нинішній ситуації, – 30-40 доларів за барель. Ціни мають вийти на цей рівень, але питання в тому, коли саме», – уточнив експерт.

Як змінилася ціна на автомобільне пальне в 2014-2018 рокахЦіна на бензин А-95, дизель та автомобільний газ зросла більш ніж удвічі в Україні за чотири роки.

Щодо цін на паливо в 2019 році, то вартість більше визначається курсом. Якщо гривня буде стабільною хоча б у першій половині року, то ціни на нафтопродукти не зростатимуть, пояснив він.

«Другий фактор, який зіпсував настрій автомобілістам і громадянам, – воєнний стан. Чомусь його запровадили напередодні якраз того процесу, якого чекали водії, – істотного зниження вартості палива. Уже навіть було закладене зниження цін на гривню й більше. Але раптом запровадили воєнний стан», – акцентував фахівець.

У зв'язку з воєнним станом ціни зросли в деяких регіонах замість того, щоб знижуватися, додав він.

«Якщо воєнний стан скасують, то це заспокоїть ринок. Були всі підстави говорити, що всі ціни на паливо знизять щонайменше на 2 гривні від нинішнього рівня. Мало бути не 5%, а 15% зниження й більше. У цій ситуації навіть не нафта й не гривня визначили вартість нафтопродуктів, а ті події, що відбулися. Якщо нічого такого в 2019 році не буде, це позитивно позначиться на цінах», – констатував Рябцев.

За його словами, ціни на паливо в 2019 році визначатимуться курсом, політикою, діями влади й лише потім вартістю нафтопродуктів на кордоні.

Як змінилася ціна на автомобільне паливо в 2014-2018 роках – на інфографіці.

Отримуйте оперативно найважливіші новини та аналітику від «Слово і діло» в вашому VIBER-месенджері.

ПІДПИСУЙТЕСЬ У GOOGLE NEWS

та стежте за останніми новинами та аналітикою від «Слово і діло»
Поділитися: