Скасування сертифікації авто в Україні: як діятиме та кого торкнеться

Читать на русском
Олег Назаренкогендиректор ВААІД

Генеральний директор Всеукраїнської Асоціації автомобільних імпортерів і дилерів Олег Назаренко вказав на кілька нюансів, через які постанова Кабміну про скасування сертифікації автомобілів виглядає не зовсім однозначним рішенням.

Про це він написав на своїй сторінці в Facebook, передає «Слово і Діло».

Він пояснив, що автомобілі без сертифікатів можна буде оформлювати лише до 21 травня поточного року.

«Згідно з постановою Кабміну, порядок митного оформлення без сертифікатів буде тимчасовим і припинить дію разом із Тимчасовим порядком виконання митних формальностей, прописаних у постанові Кабміну №1077 від 12.12.2018. А згідно з п. 2 цієї постанови, Тимчасовий порядок виконання митних формальностей під час здійснення митного оформлення транспортних засобів для їх вільного обігу на митній території України, затверджений цією постановою, втрачає силу через 180 днів із дня набруття чинності законом України від 8 листопада 2018 року №2612-VIII «Про внесення змін до Митного кодексу України та деяких інших законодавчих актів щодо ввезення транспортних засобів на митну територію України», – зазначив Назаренко.

Також експерт зробив висновок, що без сертифікатів можна буде оформлювати лише авто на єврономерах, ввезені до 25 листопада минулого року або повторно ввезені після 25 листопада.

Розмитнення авто на єврономерах: нові акцизи та штрафи для «євробляхерів»Щоб безперешкодно ввезти в Україну 14-річну Renault Laguna, її власник заплатив понад 40 тисяч гривень зборів. Митники вважають, що він заощадив.

«Тобто дані спрощення митного оформлення та реєстрації авто стосуються не всіх авто й не назавжди, а лише «євроблях» і лише до 21.05.2019», – додав він.

За його словами, тепер законослухняним українцям доведеться платити повні податки й побори за сертифікат. Ті ж, хто порушив митне законодавств, отримують 50-відсоткову пільгу на сплату акцизу й можливість оформлення без сертифікатів та сплати поборів за його отримання. Таким чином, Кабмін зробив оформлення авто без сертифікатів лише для певної групи українців.

«Якби Кабмін спростив оформлення для всіх українців, а не «обраних» на «бляхах», то був би привід радіти. А радіти тому, що певна група громадян домоглась оформлення авто без сертифікатів не для всіх, а для себе, безглуздо», – уточнив фахівець.

Він виступив проти поділу українців на Захід і Схід, правильних і неправильних.

«Україна єдина, за Конституцією всі рівні, й надавати преференції якійсь групі громадян антиконституційно», – резюмував Олег Назаренко.

«Слово і Діло» розібралось, як діє базова ставка, скільки це коштуватиме та які штрафи загрожують порушникам пільгового періоду.

Нагадаємо, 22 лютого спливає термін пільгового розмитнення авто на єврономерах.

Ще протягом трьох місяців можна буде оплатити штраф у 8500 грн, щоб закрити режим транзиту й перейти до оформлення автомобіля в режимі імпорту. При цьому власників авто не притягнуть до відповідальності за прострочення тимчасового ввезення або транзиту, ухилення від сплати митних платежів.

Отримуйте оперативно найважливіші новини та аналітику від «Слово і діло» в вашому VIBER-месенджері.

ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM

найважливіше від «Слово і діло»
Поділитися: