26,4% українців, які визначилися, за кого голосуватимуть на виборах президента, готові підтримати шоумена Володимира Зеленського. Про це свідчать результати опитування, проведеного Київським міжнародним інститутом соціології (КМІС) із 8 до 20 лютого 2019 року. Також у трійці лідерів – чинний президент і лідерка партії «Батьківщина». За Петра Порошенка готові віддати голоси 18%, за Юлію Тимошенко – 13,8%, за Юрія Бойка – 10,9%. Разом із тим серед тих, хто збирається йти на вибори, не визначилися 33,3%.
Політолог Ігор Петренко підкреслив, що в другому турі Порошенко програє і Тимошенко, і Зеленському.
«Якщо Порошенко буде в другому турі із Зеленським, то голосування відбуватиметься за принципом «за найменше зло». Тут матиме значення рівень антирейтингу – в Порошенка він зашкалює», – зазначив Петренко.
Однак не варто забувати про те, що включиться адмінресурс, а він якраз є в Порошенка, додав він.
«Плюс зараз ми бачимо серйозне використання державного бюджету з метою виборчої кампанії: підвищення зарплат, індексацію пенсій, монетизацію субсидій, 1 млрд грн на функціонування фонду президента. Всі ці моменти може використовувати Порошенко», – уточнив експерт.
На його думку, це може допомогти вийти до другого туру.
«Зеленський має шанси виграти вибори. До того ж у нього ще є фішка – показ серіалу «Слуга народу». Перший випуск викликав відгук у громадян. Це може вплинути на покращення для рейтингу Зеленського та зниження позицій Порошенка», – пояснив він.
Також політолог пов'язує зниження рейтингів Тимошенко з піар-кампанією, яка відбувається і проти неї, і проти Зеленського. Проте Тимошенко є що згадати Порошенку, що також є елементом чорної кампанії. Тут важливо визнати, що Зеленський не проводить жодної чорної кампанії проти конкурентів, тому й виграє.
Електорат Зеленського – ті, хто «проти всіх». Понад 70% тих, хто вважає, що країна рухається в неправильному напрямку. До того ж величезний показник тих, хто не визначився, тому частина людей можуть не прийти на дільниці, констатував він.
«Вільний бюлетень – це завжди спокуса для членів комісії поставити потрібну галочку навпроти свого кандидата», – підкреслив експерт.
Інші все одно визначатимуться, напевно, вже коли безпосередньо будуть у кабінці, наголосив він.
«Зараз боротьба точитиметься за ці 30%. Але в Порошенка якихось фішок, що могли б дати зростання його рейтингу, немає. Повторювати мантру про вступ до НАТО та ЄС у 2023 році? А що до 2023 року? Томос-тур особливо не дав зростання, зараз це вже не допоможе. У Тимошенко є запас, але невеликий. Вона добре використовує риторику тарифів, а це актуально, плюс намагається залучити креативний клас, а вони якраз можуть бути серед тих, хто поки не визначився. Порошенко чітко визначив свою електоральну зону – захід і центр, а далі спрацьовують інші механізми», – резюмував Ігор Петренко.
«Слово і Діло» зібрало передвиборчі обіцянки з програм Зеленського, Тимошенко та Порошенка. Дізнатися, кому яка обіцянка належить, ви зможете, пройшовши тест.
У нашій рубриці «Вибори» можна знайти кожного кандидата, подивитися його декларацію на інфографіці, біографію та програму.
Отримуйте оперативно найважливіші новини та аналітику від «Слово і діло» в вашому VIBER-месенджері.
ПІДПИСУЙТЕСЬ У GOOGLE NEWS
та стежте за останніми новинами та аналітикою від «Слово і діло»