Час підбити підсумки роботи Верховної ради VIII скликання й подивитись, як кожен окремо взятий народний депутат виконував те, що пообіцяв перед виборами, а також під час каденції. Щодня «Слово і Діло» аналізує рівень відповідальності двох народних обранців, поки не пройдеться всім списком парламентарів. Причому рівень відповідальності нардепів наш портал відстежує з моменту їх вступу на посаду. Сьогодні ми розбирались, як працює Юрій Мірошниченко (фракція «Опозиційного блоку»).
Мірошниченко був обраний до Верховної ради восени 2014 року за загальнодержавним багатомандатним округом. За час своєї каденції він дав 28 обіцянок, частина з них із передвиборчої програми партії «Опозиційний блок», за списками якої Мірошниченко пройшов до парламенту. Депутат виконав лише 3 обіцянки (11%), а 12 – провалив.
Як і в інших представників «Опозиційного блоку» в Мірошниченка є проблема з виконанням передвиборної програми. Так, провалені обіцянки ухвалити закон «Про забезпечення молоді, яка отримала вищу або професійно-технічну освіту, першим робочим місцем», затвердити Національний план відродження Донбасу, затвердити концепцію гуманітарного розвитку «Єдність у різноманітті» та програму підтримки національних виробників. Ані Мірошниченко, ані його колеги не проявили жодної активності, щоб реалізувати ці обіцянки.
Крім того, Мірошниченко провалив абсолютно популістську обіцянку зупинити інфляцію на рівні не більш ніж 5%. Адже рівень інфляції залежить від зовнішньо- та внутрішньоекономічних факторів, а не від законодавчої роботи народних депутатів. Популістською була й програмна обіцянка сприяти розширенню мережі позашкільних навчальних закладів (це також не належить до компетенції депутатів). Мірошниченко не відповів на запити з проханням пояснити, як він її виконує, тому ми вважаємо обіцянку проваленою.
Також у нардепа не вийшло реалізувати програму модернізації армії. Своєї програми ані Мірошниченко, ані інші члени фракції «Опозиційного блоку» не запропонували, а за чужі законопроекти не голосували. Зокрема, за «Про внесення змін до закону України «Про державне оборонне замовлення», «Про внесення змін до деяких законів України з питань оборони», «Про особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб оборони» та інші.
Наприкінці 2014 року Мірошниченко пообіцяв, що фракція «Опоблоку» не підтримуватиме проект державного бюджету-2015, оскільки «його параметри не є оптимальними для вирішення проблем суспільства». З цим запевненням він впорався: фракція не підвела й не дала жодного голосу «за». Аналогічну обіцянку нардеп давав щодо голосування за новий уряд у квітні 2016 року. Як Мірошниченко й обіцяв, «Опоблок» не давав голосів за призначення Кабінету міністрів Володимира Гройсмана.
Ще 13 обіцянок у Мірошниченка залишилися в процесі виконання. Наприклад, він у лютому минулого року обіцяв, що «Опозиційний блок» подаватиме ініціативи щодо зміни окремих положень закону про деокупацію Донбасу. Але поки такі зміни в парламенті зареєстровані не були.
Досі представники фракції, включно з Мірошниченком, не ініціювали обіцяних ще до виборів змін до Кримінального кодексу щодо відповідальності за розпалювання міжрегіональної ворожнечі. Також він ще не приступав до виконання обіцянки сприяти впровадженню системи медичного страхування.
Подивитись, як виконують свої обіцянки інші нардепи, про яких ми писали раніше, можна в рубриці «Обіцянки країни чудес».
Ви можете також перевірити кількість обіцянок та якість їх виконання будь-яким політиком, скориставшись нашою відеоінструкцією.
Усі обіцянки чинних народних депутатів уже проаналізовані за методологією «Слова і Діла». Прочитати аналіз кожної обіцянки будь-якого нардепа можна в рубриці «Верховна рада» в розділі «Політики».
Отримуйте оперативно найважливіші новини та аналітику від «Слово і діло» в вашому VIBER-месенджері.
ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM
найважливіше від «Слово і діло»