Віталій Кличко, який у Києві обіймає дві посади, може скоро втратити одну з них. В Офісі президента всерйоз задумалися про те, щоб змістити його з посади голови Київської міської державної адміністрації. До Кабінету міністрів уже надіслали відповідного листа, прем'єр Володимир Гройсман обіцяв розглянути питання на найближчому засіданні (щоправда, пішов у відпустку). Глава ОП Андрій Богдан заявив, що Кличко не контролює ситуацію в місті, замість нього це роблять «смотрящі». Крім того, він сказав, що посади мера та голови місцевої адміністрації варто розділити. Кличко пригрозив у такому разі ініціювати дострокові вибори. Поки Кличко намагається втриматися на своїх посадах, «Слово і Діло» проаналізувало, як він виконує обіцянки.
Відзначимо, що на посаді столичного мера Кличко перебуває з травня 2014 року, восени 2015-го він був переобраний. З 2014 року Кличко дав 349 обіцянок, виконав – 164 (47%), провалив – 103 (30%), ще 82 залишаються в процесі виконання.
Із масштабних обіцянок Кличка – провести капітальний ремонт на всіх старих станціях столичного метрополітену: «Капітальний ремонт будемо робити на всіх старих станціях столичного метрополітену. Таких зараз 15. Наступною буде станція «Політехнічний інститут».
Крім того, він запевняв, що до кінця цього року відкриє рух транспорту на новому Шулявському шляхопроводі. За його словами, всі роботи зі зведення мосту відбуваються за графіком. До речі, спочатку мер обіцяв завершити реконструкцію розв'язки та мосту до 2019 року, але не виконав зобов'язання.
Ще одна довгострокова обіцянка Кличка – добудувати Подільсько-Воскресенський міст, про це він говорив ще в 2016 році. «За умови необхідного фінансування нам потрібно приблизно три роки, щоб запустити міст», – уточнив він. Добудовуватиме міст українсько-німецька група, на це потрібно 350 млн євро. Станом на квітень 2019-го будівництво перебувало в активній стадії, за словами мера, робилося все, щоб до кінця 2020 року відкрити автомобільне сполучення.
У лютому 2017 року Кличко говорив про намір реалізувати проект із будівництва снігоплавильних станцій, щоб заощадити кошти на вивезенні снігу. Станом на травень 2018 року розроблялася проектно-кошторисна документація на будівництво. У червні цього року в «Київавтодорі» повідомили, що підготовлений проект розпорядження «Про реконструкцію каналізаційних мереж з облаштуванням стаціонарного снегоплавильного пункту в Києві». Після виходу розпорядження будуть отримані містобудівні умови, а документацію надішлють на експертизу. Загалом, обіцянка повільно реалізовується.
З останніх виконаних обіцянок Кличка – відкриття мосту, який з'єднав Володимирську гірку з Аркою дружби народів. Пішохідно-велосипедний міст відкрили 25 травня, його довжина – 212 метрів, збудований зі скла й бетону. Обіцянка виконана, але з мостом відтоді одні проблеми: на його склі постійно утворюються тріщини, в результаті потрібен ремонт.
Поки Київ без канатної дороги, хоча в липні 2017-го мер обіцяв збудувати її максимум за два роки. За задумом вона мала пролягати від Поштової площі через Арку дружби народів до Труханового острова. На початку минулого року Київське інвестиційне агентство планувало влаштувати інвестиційний конкурс вартістю 21-22 млн дол. на будівництво дороги. Але станом на червень цього року він не проводився, інвестор не визначений, а будівництво навіть не розпочалося.
Також Кличко не виконав обіцянку до травня 2019 року навести лад на залізничному вокзалі столиці. «Десятки мільйонів осіб на рік користуються залізничним вокзалом, і наше спільне завдання – привести його до належного стану, щоб пасажири почувалися комфортно, й перші враження людей, які приїжджають до столиці, були позитивними. Наше завдання, щоб у травні наш вокзал виглядав, як сучасний європейський вокзал. Ми маємо на увазі благоустрій території, заміну асфальтового покриття, наведення ладу з паркуванням, впорядкування торгівлі», – заявив він. Але в зазначений термін на вокзалі нічого не змінилося. Влада разом з «Укрзалізницею» відзначила, які питання потрібно вирішити, але роботи мають стартувати лише в липні.
Провалив Кличко, причому вже втретє, обіцянку відкрити оновлений стадіон «Старт». Він обіцяв його відремонтувати до кінця 2016 року, потім у 2018 році, а потім поставив завдання відкрити стадіон у 2019-му. «Ми разом із громадськістю в судах відстояли «Старт», який хотіли забудувати. Тепер знаковий стадіон, де під час Другої світової війни відбувався «матч смерті», потрібно повернути у власність громади Києва. Наступного року наше завдання – відкрити вже оновлений стадіон «Старт». Це моя місія як мера-спортсмена», – заявив мер. Але свою місію він ніяк не виконає. Реконструкцію стадіону розпочнуть лише в березні 2020 року, а завершать роботи наприкінці 2021-го. З бюджету на це виділять 100 млн грн.
Нагадаємо, Віталій Кличко відреагував на звинувачення глави ОП Андрія Богдана щодо корупції.
Отримуйте оперативно найважливіші новини та аналітику від «Слово і діло» в вашому VIBER-месенджері.
ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM
найважливіше від «Слово і діло»