Штрафи за «євробляхи»: яке покарання передбачили для водіїв

Читать на русском
Ілля НесходовськийЕксперт «Реанімаційного пакету реформ»
Андрій Новак

8 листопада 2018 року ВР підтримала нові правила розмитнення автомобілів з європейською реєстрацією в Україні. Закон передбачає введення базових ставок для автомобілів залежно від типу двигуна та його обсягу. Відтак для бензинових двигунів об'ємом до 3000 й більше 3000 куб. см запроваджуються базові ставки відповідно €50 і € 00, для дизельних двигунів об'ємом до 3500 і більше 3500 куб. см – €75 і €150. Кілька днів тому завершився період, протягом якого власники авто на єврономерах мали розмитнити свій транспорт.

Експерт «Реанімаційного пакета реформ» Ілля Несходовський прокоментував, що відстеження і покарання водіїв авто на іноземній реєстрації, які не розмитнили авто, покладене на МВС, поліцію.

Він зазначив, що передбачена низка штрафів:

  • за керування машиною на еврономерах — 8500 грн;

  • повторне протягом року керування «євробляхою» - 17 000 грн і заборона на керування на рік;

  • якщо затриманий розмитнення на термін до 1 доби - 170 грн;

  • від 1 до 10 діб - 340 грн;

  • від 10 до 20 діб - 8500 грн;

  • від 20 до 30 діб - 85 000 дол.;

  • від 30 діб - 170 000 грн.

За словами Несходовського, поліція отримує право зупиняти автомобіль і перевіряти на відповідність його перебування в Україні.

«Якщо, наприклад, за кермом поляк на авто з польською реєстрацією та з польським паспортом, то до нього штрафи застосовуватися не будуть», — констатував спеціаліст.

Він уточнив, що в разі, якщо за кермом «євробляхи» перебуває українець, який не заплатив відповідні платежі, то передбачений штраф.

Зеленський не зміг за місяць відтермінувати штрафи для власників нерозмитнених автомобілівВолодимир Зеленський подав відповідний законопроект, але Рада його не розглянула. Штрафувати почнуть уже з 22 серпня.

За словами експерта, якщо водій не є власником авто, покарання передбачено для того, хто керує нерозмитненим автомобілем.

При цьому, уточнив він, ухвалюватиме рішення щодо конфіскації авто не патрульна служба, а суд.

«Якщо водій не може пред'явити жодних документів, то автомобіль конфіскують, оскільки виникають підозри, чи не викрадений транспортний засіб. Однак при наявності документів поліція складає протокол на особу, яка в момент зупинки перебувала за кермом авто. У разі несплати штрафу вживатимуть додаткових заходів стосовно неплатника», — розповів Ілля Несходовський.

Голова Комітету економістів України Андрій Новак скептично оцінив перспективу відтермінування штрафів.

На його думку, якщо умови розмитнення й штрафи не змінилися на користь власників «євроблях» до президентських і дострокових парламентських виборів, то зараз тим більше в цьому немає сенсу.

«Зміна умов розмитнення або скасування штрафів буде несправедливим кроком щодо тих, хто вже розмитнив авто. Ще більш несправедливо це буде щодо тих, хто купує автомобіль в автосалоні, на українському ринку й сплачує всі податки», – пояснив експерт.

Нагадаємо, 21 серпня заступник глави Офісу президента Руслан Рябошапка заявив, що штрафи для власників «євроблях» відтермінують ще на три місяці. При цьому «євробляхерів» попередили, що таке відтермінування буде останнім.

Більше про нові акцизи та штрафи для власників авто на єврономерах – на інфографіці.

Отримуйте оперативно найважливіші новини та аналітику від «Слово і діло» в вашому VIBER-месенджері.

ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM

найважливіше від «Слово і діло»
Поділитися: