Кабінет міністрів Олексія Гончарука затвердив програму своєї діяльності. «Слово і Діло» докладно проаналізує документ і порівняє його з програмою уряду Володимира Гройсмана, щоб зрозуміти, наскільки відрізняється бачення реформ. Ми вже вивчили, зокрема, які зміни планують у сфері медицини та культури. На черзі – нові завдання Міністерства інфраструктури.
Обіцянки, які дає новий Кабінет міністрів, ми поділили на чотири групи:
обіцянки, ідентичні тим, які були в програмі Кабміну Гройсмана;
нові обіцянки уряду Гончарука;
обіцянки, які дублюються, але зі змінами;
обіцянки, які були в програмі уряду Гройсмана, але їх немає у нового Кабміну.
Інфраструктура – поки одна з небагатьох сфер, де залишилися без змін деякі обіцянки попереднього уряду. Кабінет міністрів Гончарука і далі планує вдосконалити системи реагування на забруднення морських вод і забезпечувати роботу національної системи боротьби з подіями, які призводять до забруднення моря або берегової смуги нафтою, іншими речовинами. Крім того, як і раніше, стоїть завдання запровадити нові внутрішні та міжнародні рейси.
Серед нових обіцянок Кабміну – реформувати і розділити «Укрзалізницю» на окремі суб'єкти господарювання: оператора інфраструктури, вантажного перевізника і пасажирського перевізника. Також міністерство має впровадити системи управління якістю пасажирських перевезень і моніторинг їх виконання відповідно до стандартів Євросоюзу.
Для запобігання дорожньо-транспортних пригод обіцяють підвищити рівень безпеки транспортних засобів, перевезення пасажирів і вантажів, а також впровадити систему контролю в сфері забезпечення безпеки дорожнього руху. Крім того, уряд зобов'язався реалізувати перші проєкти з будівництва платних, концесійних доріг.
Що стосується авіації: Кабмін має намір реалізувати Державну програму з безпеки польотів, відкрити представництво в ICAO (Міжнародна організація цивільної авіації), і забезпечити членство в EASA (Європейське агентство авіаційної безпеки).
У програмі є також пункт про забезпечення доступності поштових послуг у віддалених населених пунктах. Для цього будуть розвивати інструмент мобільних поштових відділень: їх кількість буде збільшено в 3,8 рази (з 130 до 500 одиниць).
Обіцянок, які перейшли від уряду Гройсмана до уряду Гончарука зі змінами, насправді небагато. Кабмін Гройсмана виконав обіцянку запровадити європейські стандарти будівництва, реконструкції, ремонту та утримання доріг. Тепер же в програмі є обіцянка створити ефективну систему контролю якості будівництва доріг та їх безпеки на основі провідних європейських практик. А також впроваджувати інтелектуальні транспортні системи в сфері дорожнього господарства та інфраструктури.
Новий Кабмін, як і його попередники, буде боротися з перевантаженням на дорогах. Для цього буде забезпечений габаритно-ваговий контроль, зокрема за допомогою автоматичних систем WIM «зважування в русі» (не менше 150). Уряд Гройсмана для цих цілей, як і обіцяв, закупив габаритно-вагові комплекси.
Уточнено обіцянку реформувати залізничний транспорт. Новий Кабмін, зокрема, буде залучати інвестиції для поліпшення стану залізничних вокзалів.
Нагадаємо, за підрахунками «Слово і Діло», програма діяльності уряду Володимира Гройсмана виконана на 61%.
Отримуйте оперативно найважливіші новини та аналітику від «Слово і діло» в вашому VIBER-месенджері.
ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM
найважливіше від «Слово і діло»