Ціни на нафтопродукти в Україні визначаються двома факторами – курсом валют і вартістю нафтопродуктів на кордоні, оскільки українці завозять 3/4 нафтопродуктів.
Про це в коментарі «Слово і Діло» розповів директор спеціальних програм науково-технічного центру «Психея» Геннадій Рябцев.
Енергетик зауважив, що протягом останнього місяця курс зміцнювався, а ціни на кордоні зростали.
«У вересні було два протилежних за впливом фактора, які компенсували один одного», – зазначив Рябцев.
На думку експерта, те, що останнім часом спостерігається зростання цін на пальне, це наслідок внутрішніх проблем.
«Насамперед УЗ і морські порти не здатні забезпечити реалізацію планів трейдерів щодо диверсифікації поставок нафтопродуктів після зустрічних санкцій РФ і України», – пояснив енергетик.
Він розповів, що після запровадження спецмита Україною і особливого порядку оформлення експортних партій нафтопродуктів РФ трейдери були змушені диверсифікувати джерела поставок нафтопродуктів.
Однак для того, щоб реалізувати ці плани, необхідно було надання локомотивної тяги, вагонів-цистерн і безперешкодне проходження складів з нафтопродуктами, констатував експерт.
За його словами, оскільки нічого з вище згаданого не було забезпечено, на ринку виник ризик появи дефіциту нафтопродуктів, який був закладений у цінах.
«Зараз очікується, якщо ситуація не зміниться, то в жовтні буде спостерігатися певний ситуативний дефіцит пального у трейдерів. Це означає, що вони підніматимуть ціни, щоб отримати можливість за високою ціною купити пальне на вільному ринку», – резюмував Геннадій Рябцев.
Відзначимо, бензин і дизельне паливо з 2014 по 2019 рік подорожчали більше ніж удвічі.
Динаміка вартості пального для авто за останні п'ять років – на нашій інфографіці.
Отримуйте оперативно найважливіші новини та аналітику від «Слово і діло» в вашому VIBER-месенджері.
ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM
найважливіше від «Слово і діло»