Програма уряду та бюджет: що вийшло та чи збігаються плани у влади

Читать на русском
Андрій Новак

Проєкт бюджету 2020 року, який представлений у першому читанні, повністю побудований на Бюджетній резолюції, яку розробив уряд Гройсмана навесні цього року. Звідти взяли всі основні параметри.

Про це в коментарі «Слово і Діло» розповів голова Комітету економістів України Андрій Новак.

Експерт звернув увагу, що структура доходів і витрат, співвідношення між цими частинами, а також співвідношення між центральним і місцевим бюджетом – ксерокопія минулорічного бюджету.

Програма Кабміну: що нового (і не дуже) обіцяють у сфері економікиКабмін Гончарука обіцяє ринок землі, приватизацію держпідприємств і створення Фонду національного добробуту.

«На жаль, новий уряд пішов найпростішим шляхом. При розробці бюджету на наступний рік просто взяли кошторис минулого року, додали до кожної статті плюс-мінус показник інфляції та вийшли на кошторис 2020 року», – прокоментував Новак.

При цьому економіст зазначив, що представлені макропоказники бюджету абсолютно несумісні з програмою уряду, яку нещодавно затвердили.

Він вказав, що в програмі уряду передбачили зростання ВВП на 40% за 5 років, що становить близько 7% щорічного зростання. При цьому в бюджеті-2020 зростання ВВП – на рівні 3,3%.

«Тобто у понад 2,5 рази занижено темпи зростання, ніж записано в програмі уряду», – додав економіст.

Також у проєкті бюджету на 2020 рік закладено макропоказники, які неможливо виконати одночасно, акцентував експерт.

«Уряд на 2020 рік в бюджеті заклав курс на рівні 28,2 гривень за долар. Що стосується сьогоднішнього курсу, то девальвація становить близько 15%. При цьому показник інфляції в бюджеті-2020 – на рівні 6%. Якщо девальвація – на рівні 15%, то інфляція точно буде вимірюватися двозначним числом», – акцентував економіст на несумісності показників.

Він пояснив: або в країні стабільна гривня і низька інфляція, або якщо гривня девальвує, то низької інфляції бути не може.

Крім того, за словами Новака, уряд декларує підвищення зростання економіки, але водночас законодавчо ініціює збільшення податкового тиску на бізнес, як на великий – за рентними платежами, так і на малий – за ФОПами.

Це також завдання, які одночасно виконати неможливо, зазначив Новак.

«Якщо є завдання стимулювати економічне зростання, то це роблять шляхом зменшення податкового тиску, а не навпаки. Підвищення податкового навантаження завжди призводить до занепаду ділової активності та зменшення темпів зростання економіки», – розповів економіст.

Андрій Новак наголосив, що проєкт бюджету 2020 року суперечить діяльності уряду, а самі макропоказники бюджету несумісні до виконання в один і той саме проміжок часу, це свідчить про некомпетентність.

Основні показники проєкту бюджету-2020: що змінилося порівняно з 2019 рокомУ проєкті бюджету на 2020 рік зросли доходи і витрати, закладено зростання ВВП і зміцнення курсу гривні.

«Мабуть, це наслідок «турборежима», коли все готувалося дуже швидко, кожен з міністрів щось підготував, все зібрали в один документ і представили бюджет та програму діяльності на 5 років», – резюмував Андрій Новак.

«Слово і Діло» проаналізувало, на що і скільки в наступному році будуть витрачати бюджетні кошти.

Також «Слово і Діло» писало, як основні показники бюджету-2020 відрізняються від проєкту на 2019-й.

Раніше ми розібрали, що в своїй програмі пропонує уряд в економічній сфері.

Отримуйте оперативно найважливіші новини та аналітику від «Слово і діло» в вашому VIBER-месенджері.

ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM

найважливіше від «Слово і діло»
Поділитися: