Державна компанія «Укравтодор» заявила про підписання меморандуму з великою китайською корпорацією СRВС (China Road and Bridge Corporation), згідно з яким іноземці добудують мости в Запоріжжі. Нагадаємо, що будівництво автомагістралі через Дніпро було розпочато ще в 2004 році.
Здача об'єкта в експлуатацію планувалася на осінь 2009-го. Однак з моменту закладки першого каменя будівництва минуло вже 15 років, а мостової переправи городяни так і не дочекалися. Основна причина – у держави, яка взяла на себе фінансові зобов'язання з будівництва, постійно бракує грошей. За роки очікування запорізьке «будівництво століття», як його назвав народ, вже почало валитися, а експерти запевняють, що об'єкт необхідно повністю знести і на його місці будувати нову переправу – аж надто великі ризики руйнування.
Ще в середині вересня заступник міністра інфраструктури України Віктор Довгань повідомив, що завершення будівництва обійдеться щонайменше в 12 мільярдів гривень, завершувати «будівництво століття» будуть, найімовірніше, іноземні інвестори. І ось у вівторок, 22 жовтня, «Укравтодор» заявив, що підписав меморандум з китайцями. Чи доречно віддавати стратегічний проєкт іноземним будівельникам, чи є ймовірність того, що проїзд по мостах буде платним і що Запоріжжя віддасть інвесторам взамін на нову автомагістраль, в коментарі «Слово і Діло» розповів економічний експерт Андрій Блінов.
«Безумовним плюсом є те, що вдалося знайти компанію, яка готова взятися за завершення будівництва цього об'єкта. Тому що для Запоріжжя відсутність автомагістралі через Дніпро - велика проблема, яка вже багато років не вирішується. Також дуже важливо, що меморандум підписано з компанією China Road and Bridge Corporation, яка входить в 5-ку найбільших світових корпорацій, що спеціалізуються на будівництві мостів, доріг, аеропортів, муніципальної інфраструктури», – каже економічний експерт.
При цьому, за словами Андрія Блінова, «Укравтодор», повідомивши про підписання меморандуму, не надав найголовнішої і важливої інформації:
«Наразі незрозуміло, на яких умовах компанія отримала цей підряд, чи брала вона участь у конкурсі і які були пропозиції, про які суми йдеться», – говорить експерт.
Також економіст відзначає, що будівництво мостів, доріг і подібних стратегічних комунікацій перебуває в зоні підвищеної уваги суспільства, тому і замовник будівництва, в цьому випадку – держава в особі «Укравтодору», і генеральний підрядник повинні бути максимально відкриті і надавати всю інформацію.
«Міст потрібно будувати – факт. Але як це буде вирішуватися – невідомо, і це суттєвий мінус. Передусім тому, що немає інформації у суспільстві», – говорить експерт.
А ось в тому, що проїзд для приватного транспорту по мостах буде платним, чого раніше не виключали місцеві чиновники, експерт сумнівається. За його словами, на сьогодні такий варіант не обговорюється. Але навіть, якщо інвестори і зважаться стягувати плату за проїзд по новій магістралі, для громадського і муніципального транспорту він буде безкоштовним. Також повинна бути щонайменше одна смуга руху, по якій проїзд буде фінансово вільним.
Раніше ми писали, що Зеленський побився об заклад із генеральним директором «Укргідроенерго» щодо ремонту автомобільного переходу через греблю Дніпровської ГЕС.
Отримуйте оперативно найважливіші новини та аналітику від «Слово і діло» в вашому VIBER-месенджері.
ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM
найважливіше від «Слово і діло»