В рамках Міжнародного форуму «Майбутнє Києва» мер Києва Віталій Кличко представив проєкт нового Генерального плану столиці. «Генеральний план створюється не на рік або на два. Це глобальне бачення реалізації основних напрямів стратегії розвитку міста... Далі, вже на початку наступного року, стартують громадські слухання та обговорення, за результатами яких до проєкту будуть вносити корективи, пропозиції киян», – пообіцяв Кличко.
Серед ключових викликів столична влада виділяє:
— поліпшення екології;
— підтримка історичної частини міста;
— розвантаження автотрафіку;
— розвиток Лівого берега;
— реконструкція старих будівель;
— боротьба з незаконними забудовами.
«Слово і Діло» визначило та проаналізувало ключові пункти проєкту.
Експерт у сфері нерухомості Олег Приходько нагадав, що мер Києва Віталій Кличко провалив обіцянку презентувати проєкт нового Генерального плану Києва в липні 2019 року.
На його думку, презентований план розвитку міста не варто сприймати, як чіткий та непорушний документ.
«Наразі це лише стратегічне бачення майбутнього розвитку столиці та латання локальних проблем. До того ж, у представленому матеріалі відображені бажання, про які кияни можуть поки що тільки мріяти», – прокоментував Приходько.
Експерт звернув увагу, що в Генплані передбачається розширення меж столиці. Однак збільшення території столиці за рахунок прилеглих районів має як плюси, так і мінуси, зауважив Приходько.
«Мешканці прилеглих до міської смуги територій, окрім іміджевої столичної адреси реєстрації, отримають економічні зміни розвитку своїх територій. Це пов’язано зі зміною місцевого бюджету. Якщо виявиться так, що річні статті витрат на розвиток територій будуть меншими, ніж зараз, то мешканці тільки втратять у комфорті свого проживання», – пояснив Приходько.
Щодо Великої кільцевої дороги навколо столиці, про яку йдеться у плані, то питання її будівництва було актуальним вже років 15-20, наголосив експерт. За його словами, відкритим залишається питання джерела фінансування, яке може допомогти реалізувати таке масштабне та дуже затратне будівництво.
«Відповідно, можна вважати, що питання Великої кільцевої все-таки не в планах, а в мріях», – переконаний Олег Приходько.
Також, на його думку, прогнозоване зростання населення з 2,91 млн до 3,26 млн – це водночас і ресурс і навантаження на столицю.
Зміна пріоритетів транспорту на користь загального – це робота на десятиліття, продовжив експерт.
«Оскільки відбувається це зараз, коли вісім смуг автотранспорту сходяться у дві смуги на користь одній смузі для міського транспорту, – це знущання з автомобілістів, які є найбільшими платниками податків, у тому числі автотранспортного збору», – відзначив Приходько.
Він звернув увагу, що відповідно до Генплану Києва передбачається збільшити кількість та розміри парків та скверів. Фактично для мера це найдешевший та найшвидший метод показати роботу, переконаний фахівець.
Експерт позитивно оцінив плани щодо реновації застарілого житлового фонду та наголосив, що це питання актуальне понад 10 років. Приходько додав, що фактично кожні 2-3 роки Кабінет міністрів порушує це питання, але вирішення цієї проблеми «помирає» в пошуках джерел фінансування.
«1,5 тис га, які займають «хрущовки», щорічно набувають цінності. Їх місце розташування є занадто привабливим для будь-якого забудовника. Проте, розвиток ринку нерухомості та купівельна спроможність громадян не на тому рівні, щоб цю реновацію вже можна будо розглядати як бізнес-проєкт. Мабуть, ще близько 10 років питання «хрущовок» теж перебуватиме в пулі мрій, а не бізнес-планів», – прокоментував Олег Приходько.
Щодо розвитку технопарків, теж можна сказати, що як ідея – гарно, але як реалізація – тільки мрії, зауважив Олег Приходько.
Експерт аргументував, що при нинішній системі оподаткування, такому рівні корупції та свободі розвитку бізнесу, жоден світовий виробник не захоче відкривати в Україні своє виробництво. Приклад тому закриття – заводів автовиробників, та рішення перенести свої потужності до сусідніх держав, вказав він. При цьому українські технології не на тому рівні, щоб створювати конкуренцію світовим виробничим концернам, уточнив Приходько.
Він зауважив, що дуже багато уваги направлено на забудову столиці. «Як то кажуть: «диявол ховається у деталях». Отже, нова забудова столиці з її ущільненням і є найбільш вагомим фактором комфорту проживання у місті через 10 років», – констатував він.
Занадто мрійливим, на його думку, є план щодо будівництва перехоплювальних паркінгів біля транспортних розв'язок.
«Це красиві слова. За відсутності реально швидкісного, чистого та комфортного муніципального транспорту всі оці паркінги – щонайбільш бажання відповідати європейському рівню», – зазначив Олег Приходько.
У цілому, за словами експерта у сфері нерухомості, представлений план потребує доопрацювання за участю експертів та громадськості, а наразі більше нагадує мрійливий проєкт.
Детальніше про те, як столичний мер виконує обіцянки – за посиланням.
Отримуйте оперативно найважливіші новини та аналітику від «Слово і діло» в вашому VIBER-месенджері.
ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM
найважливіше від «Слово і діло»