Наймасштабніші авіакатастрофи світу за останні 40 років

Читать на русском

В Ірані вранці, 8 січня, впав пасажирський літак української авіакомпанії МАУ рейсу PS752, який прямував з Тегерана до Києва. Судно вилетіло з іранського аеропорту о 6:10 за місцевим часом і за кілька хвилин після зльоту зникло з радарів. «Слово і Діло» нагадує про найбільш масштабні авіакатастрофи, які сталися у світі за останні 40 років.

Зокрема, 3 липня 1988 року над Перською затокою іранський пасажирський літак Airbus A300B2-203 був збитий ракетою, випущеною з крейсера «Vincennes» ВМС США. Тоді загинуло 290 осіб. Іран розглядав атаку на літак як навмисний акт агресії, спрямований на те, щоб чинити на іранський уряд тиск з метою укладення перемир'я в ірано-іракській війні. В уряді США заявили, що літак був помилково ідентифікований крейсером «Vincennes» як іранський військовий літак, котрий атакує.

Тільки ретельне розслідування дасть відповідь, що сталося з українським літаком в небі над Тегераном. Зазначимо, що пасажирські судна неодноразово ставали мішенями для військових. У вересні 1983 року радянський винищувач Су-15 на виконання наказу командування збив південнокорейський літак Boeing 747, що начебто порушив повітряний простір СРСР поблизу Сахаліну. Тоді загинули 269 людей, а американський президент Рональд Рейган назвав інцидент «злочином проти людства».

Через два роки терористи підірвали літак авіакомпанії Air-India, що здійснював рейс за маршрутом Монреаль-Лондон-Делі-Мумбай. Загинуло 329 осіб. Вибух у літаку влаштували члени сикхської громади, які мстилися за погроми прем’єр-міністру Індії Індірі Ганді. Трагедія сталася в нейтральних водах поблизу острова Корк (Ірландія) й вважається першим терактом в історії літака Boeing 747.

Відтоді сталося ще декілька трагедій, коли терористи підривали пасажирські літаки. В 1988 році американський Boeing 747-121 впав на британське місто Локербі. Загинуло 259 осіб у літаку та 11 на землі. Лише через 15 років у 2003 році Лівія визнала відповідальність своїх офіційних осіб за вибух літака, як помсту США за санкції.

Досі триває розслідування авіакатастрофи польського «борту N1» – літака Ту-154М під російським Смоленськом, яка сталася 10 квітня 2010 року, коли загинули президент Польщі Лех Качинський, його дружина Марія, 18 польських парламентарів, 10 генералів та адміралів – усього 96 людей. Усі вони летіли на скорботні заходи з приводу 70-річчя розстрілу польських офіцерів у Катинському лісі. У Польщі не виключають, що причиною катастрофи став теракт з боку РФ.

Немає ще результатів розслідування авіакатастрофи малайзійського Boeing 777 поблизу міста Торез у Донецькій області. Встановлено, що лайнер був збитий ракетою, випущеною із зенітно-ракетного комплексу «Бук», що був доставлений на Донбас із Російської Федерації. Загинули 298 людей, причому бойовики не одразу допустили експертів до уламків літака.

Раніше «Слово і Діло» писало, що Іран не збирається передавати чорні скриньки українського літака, який розбився біля Тегерана, компаніям Boeing та МАУ.

Також ми писали, що двоє пасажирів літака МАУ в Ірані не сіли на літак.

Отримуйте оперативно найважливіші новини та аналітику від «Слово і діло» в вашому VIBER-месенджері.

ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM

найважливіше від «Слово і діло»
Поділитися: