За керування автомобілем у нетверезому стані з 1 січня в Україні повинна запровадитися кримінальна відповідальність. Розмір штрафу планували збільшити втричі. Зокрема, штраф збільшується від 10,2 тисяч грн до 17-34 тисяч грн, а в разі повторного порушення новий штраф становитиме 51 тисячу грн. Також нововведення передбачають позбавлення прав на термін до 3 років. Однак в Офісі президента України повідомили про те, що правоохоронна система ще не готова до нових правил і карати п'яних водіїв за новим законом поки не можуть. Урешті-решт запровадження кримінальної відповідальності перенесли на 1 липня. У коментарі «Слово і Діло» гендиректор Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів Олег Назаренко зауважив, що в країнах ЄС, США давно встановлені величезні штрафи. Натомість в Україні досі зводять все до того, що спочатку встановіть європейські зарплати, а потім штрафи.
Однак, наприклад, у Норвегії при середній зарплаті 3 тисячі євро штрафи сягають 5-6 тисяч євро, фактично двомісячна зарплата, позначив Назаренко.
Також експерт розповів, що в Німеччині за злісне порушення при досягненні певного рівня, оскільки в системі йде підрахунок балів, передбачено складання так званого «ідіотентесту», якого найбільше бояться німецькі водії.
«Німеччина – країна, де кожен дуже цінує свою ділову репутацію. Людина, якій призначили «ідіотентест», стає фактично ізгоєм у суспільстві. Вкрай до того, що можуть не взяти на роботу. Для німців, людина, яка сідає за кермо у нетверезому стані, сприймається, як така, що не цінує життя свого і оточення, це потенційний вбивця. Такого громадянина направляють до психоаналітика або для складання «ідіотентесту», що вже серйозно», – розповів Назаренко.
Олег Назаренко зауважив, що оскільки в Україні використовують підставу, мовляв, немає європейських зарплат, тому недоречні й великі штрафи, відповідно, потрібно шукати інші способи покарання – наприклад, запровадити щось подібне до «ідіотентесту».
При цьому експерт скептично оцінив кримінальне покарання у вигляді тюремного ув'язнення, оскільки в такому разі за рахунок податків суспільства злочинця повинні охороняти, годувати тощо.
За словами Назаренка, набагато доцільніше позбавлення прав, публічне висвітлення ситуації за кожним порушником і впровадження «ідіотентесту».
Експерт звернув увагу, що в Україні діє закон «Про захист персональних даних». Однак, наприклад, у Німеччині питанням щодо нетверезих водіїв надають суспільного розголосу.
Крім того, на думку Олега Назаренка, в Україні варто передбачити примусові громадські роботи для порушників ПДР.
Раніше ми писали, які найнебезпечніші траси в Україні.
Також читайте в авторському матеріалі, що не так з безпекою руху в Україні.
Отримуйте оперативно найважливіші новини та аналітику від «Слово і діло» в вашому VIBER-месенджері.
ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM
найважливіше від «Слово і діло»