Рішення про запровадження мит на російське дизельне паливо і скраплений газ у розмірі 8,46% якщо і буде ухвалено, то в кращому разі у квітні. Таку точку зору в коментарі «Слово і Діло» озвучив директор спеціальних програм науково-технічного центру «Психея» Геннадій Рябцев.
Геннадій Рябцев пояснив, що до квітня навряд чи зможуть ухвалити рішення про запровадження мит на паливо. Міжвідомча комісія з міжнародної торгівлі (МКМТ) при Мінекономрозвитку, куди подано скаргу з цим проханням, перенесла розгляд цього питання на кінець березня.
Енергетик звернув увагу на те, що скарга підготовлена дуже неграмотно і неякісно. Тому, якщо базуватися на якості підготовленої скарги, то аргументація для запровадження мит слабка.
«Фактично дуже багато перекручувань, обман на обмані. Підписувати подібну скаргу просто соромно. Однак в Україні можливо все. Не так давно у нас запровадили спеціальні мита на трубопровідне російське дизельне паливо. Ніде у світі не існує мит на один із видів товару, який транспортується одним із способів. Це вкрай дивно, але в нас було схвалено. Так само може статися і цього разу», – прокоментував Рябцев.
Директор спеціальних програм науково-технічного центру «Психея» не виключив, що комісія може закрити очі на всі виписані дурниці, якщо буде політична доцільність і скаргу попросять задовольнити.
Енергетик спрогнозував зростання цін на дизпаливо і зріджений газ, якщо запровадять мита. Наскільки виростуть ціни залежить від того, скільки палива на конкретний час буде на ринку.
«Якщо на ринку буде достатньо ресурсу, щоб погасити ажіотажний попит, то ми обмежимося 10%-м зростанням. Однак, якщо на ринку буде конкретної миті брак ресурсу, то зростання цін на ажіотажному попиті не прогнозується загалом», – підсумував директор спеціальних програм науково-технічного центру «Психея» Геннадій Рябцев.
Нагадаємо, українські виробники палива просять провести антисубсидіарне розслідування і запровадити мита на російське дизельне паливо і скраплений газ у розмірі 8,46% з підвищенням протягом п'яти років до 25,4%.
Додамо, бензин і дизельне паливо з 2014-го до 2019 року подорожчали більш ніж удвічі.
Динаміка вартості палива для авто за останні п'ять років – на нашій інфографіці.
Отримуйте оперативно найважливіші новини та аналітику від «Слово і діло» в вашому VIBER-месенджері.
ПІДПИСУЙТЕСЬ НА НАШ YOUTUBE КАНАЛ
та дивіться першими нові відео від «Слово і діло»