На початку березня на столичному мосту Патона стався прорив магістральної теплотраси і через потік гарячої води та пари складалось враження, що утворився справжній водоспад. У КМДА повідомили, що пошкодження ліквідували, на опорну конструкцію мосту прорив не вплинув. Якщо хоча б на одному з головних мостів Києва через Дніпро припиниться рух, є загроза транспортного колапсу в мегаполісі. Всього в Києві є понад 60 мостів та шляхопроводів, з них 5 важливих автомобільних мостів пролягають через Дніпро. «Слово і Діло» пропонує подивитись, скільки років служать основні мости Києва та коли вони востаннє ремонтувались.
Міст імені Патона
Ще у 1994 році унікальний міст імені Євгена Патона був визнаний пам'яткою архітектури, отримав визнання Американської асоціації зварювання як унікальна зварна конструкція XX століття. Але цей тріумф став фатальним для мосту, який за 66 років експлуатації перший і останній раз ремонтували 15 років тому, коли демонтували трамвайні колії.
Тепер міст визнано аварійним через корозію металу, зокрема, й несучих конструкцій, але столичні чиновники не поспішають шукати гроші на спасіння мосту, прикриваючись тим, що для проведення капітальних ремонтних робіт необхідний дозвіл Мінкульту.
Про те, що термін експлуатації мосту Патону закінчився ще 6 листопада 2019 року заявив представник Інституту електрозварювання Валерій Позняков на засіданні транспортної комісії Київради.
У 2009 році біля мосту зробили правобережну розв'язку, а через три роки оновили тротуари, замінивши старі плити на нові залізобетонні та посилили опори для освітлення. Також комунальні служби періодично ремонтують дорожнє покриття, яке швидко руйнується від великого потоку транспорту, зокрема важких вантажівок.
Програма соціального і економічного розвитку міста Києва на 2018 – 2020 роки передбачає на підготовку проекту реконструкції мосту 20 млн грн. Передбачається збільшити кількість смуг руху до 8. Роботи з реконструкції можуть затягнуться на 1,5-2 роки, сума, необхідна на реконструкцію поки невідома.
Міст Метро
Перший метроміст через Дніпро в Києві був зведений у 1965 році і відтоді за 54 роки експлуатації жодного разу не був капітально реконструйований.
Міст разом з Русанівським з'єднує правобережну частину Києва з Русанівкою, Гідропарком, Лівобережним та Лісовим масивами і Воскресенкою. На правому березі Дніпра міст завершує станція «Дніпро» Київського метрополітену.
1 листопада 2019 року відновили рух автотранспорту через Русанівський Метро міст, який не ремонтували понад 40 років. Під час ремонту частково замінили мостові конструкції. На мосту вклали фінальний шар асфальту. Будівельники обіцяють, що він має слугувати не менше 10 років. Також повністю відремонтували пішохідні тротуари з обох боків мосту.
Міст Кірпи
Дарницький залізнично-автомобільний міст, який також називають мостом Кірпи, серед інших київських мостів виділяється своїми величезними залізними арками.
Власне, це грандіозне будівництво не можна вважати просто мостом через Дніпро. Ця комбінована залізнично-автомобільна споруда включає в себе кілька відгалужень, частина з яких вже експлуатується.
Ідея будівництва потужного шляхопроводу виникла ще 40 років тому, але до її практичної реалізації дійшло за часів очільника «Укрзалізниці» Георгія Кірпи у 2003-2004 роках. Замовником будівництва стала «Південно-Західна залізниця», а фінансування витрат було покладено на «Укрзалізницю» та багато в чому на держбюджет.
У грудні 2008 року відкрили рух однією колією на залізнично-автомобільному мостовому переході, але потяги почали повноцінно курсувати тільки через два роки. Тоді ж у 2010 році відкрили автомобільний рух по мосту з лівого берега Дніпра на правий, а через кілька місяців – у зворотньому напрямку.
У травні 2011 року відкрили автомобільний заїзд з боку моста Патона, а 23 серпня 2011 року було здано в експлуатацію заїзд в сторону Видубичів, чим завершили здачу правобережної розв'язки мосту.
Влітку 2013 року відкрито рух поїздів новозбудованим залізничним мостом над Видубицьким автовокзалом.
До 2016 року майже весь проєкт мостового переходу зданий в експлуатацію. Окрім лівобережних заїздів та з'їздів з мосту на Дніпровську набережну.
Петрівський залізничний міст
Найстаріший міст в Києві – Петрівський залізничний, був зруйнований під час Другої світової війни і відновлений у 1945. Відтоді міст знаходиться в експлуатації вже 74 роки
У 2005 році на мосту замінили руслові та заплавні прогони. Реконструкцію здійснювала Південно-Західна залізниця. Відтоді минуло 14 років і капітальних робіт на мосту більше не проводили.
Пішохідний міст
Після того, як на улюбленому киянами Пішохідному мості, який з’єднує набережну із Трухановим островом, відвалилися частини конструкцій, влада вирішила провести ремонт споруди, яка побудована у 1957 році.
Минулого літа на мосту відремонтували фігурні елементами, вимостили пішохідну частину новим покриттям, встановили нові чавунні секції перильного огородження, пофарбували перильні огорожі, стовпи освітлення, підвіски і ланцюги на мосту. Ремонт моста обійшовся місту в 17 млн грн.
Раніше «Слово і Діло» розбиралося в історії будівництва Подільсько-Воскресенського моста в Києві, про необхідність зведення якого заговорили ще у 80-ті роки минулого століття.
Також ми розбирались, чи буде реалізована вічна обіцянка Києву про метро на Троєщину.
Отримуйте оперативно найважливіші новини та аналітику від «Слово і діло» в вашому VIBER-месенджері.
ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM
найважливіше від «Слово і діло»